Jag har en ängel i mitt rum..

Så då var det dags. Upp med alla lådor. Det är en blandning mellan förväntningar och ångest. Men nyfikenheten vinner alltid. Vilka överraskningar väntar mig från föregående år?  Vad kan jag ha köpt som fallit in i den dunkla glömskan? Jag menar givetvis julen, härligt nedpackad i ett par lådor.

Förväntningarna bygger på goda skratt med vänner under mysiga glögg-kvällar, som hos Gun & Stefan i fredags. En perfekt kväll med underhållning (Tack Scenario!), många skratt och gott att äta och dricka i goda vänners sällskap.  Ångesten har sitt ursprung i alla måsten, som att putsa fönster och att konstant spendera hela julaftonen i bilen. I år tar jag tag i allt det där – jag skiter i att putsa fönstren och jag tänker vara hemma på julafton. Inte en meter åker jag, så det så.

Efter några timmar så står hon där, ängeln i fönstret. Ute blåser full snöstorm, men inne är det varmt och mysigt. Stjärnorna lyser vackert och misströstan av att packa ner alla Buddhor uppvägs av allt ljus.  Sist upp är Leos TUBEN. Jag har köpte den i både svart och rött. I december använder vi den röda. Ja, tänk! Hunden har också julfint. Ja, efter lite fix, så är det jul åter igen.

Ja, då återstår bara utsidan. Först upp är att klä trappan och bocken i granris. Men idag är det fortfarande snöstorm så det får vänta…

4 thoughts on “Jag har en ängel i mitt rum..

  1. Hej Vännen!!
    Va kul att du skapat en blogg!! ser framemot meer!!
    Tror att det är viktigt att kunna skriva ner saker , funderigar & drömmar.. Alla skulle göra det!.. tänk vad mycket vi hade att läsa & lära av varandra!!
    Lycka till!!
    Kraam Gun

    • Tack Gun! Välkommen hit! Håller med dig om att det är viktigt att få skriva av sig. Denna blogg är min terapeut, och jag får på så sätt möjlighet att sätta ord på det som hänt och har hänt i min vardag. Längtar hit varje dag!
      Stor kram på dig! Tack för att du kommenterade!

  2. Att blogga är verkligen terapi!
    Det gör att man får perspektiv och har möjlighet att reda ut allt trassel i livet.
    Genom bloggen har jag fått nya vänner jag aldrig träffat annars!
    Så fint med din ängel i fönstret. Här är ingen risk att jag kan ha en ängel så. Det bor ju 2 katter här. Allt sätts fast med häftmassa, men det hjälper inte alltid …

    Kram

    • Visst är det så!
      Jag har också redan fått vänner, några gemensmma md dig, genom EFIT -spännande!

      Flygande ängel kanske? Skulle det vara något? Eller är det helt enkelt kört?

      Stor kram till dig, Camilla! Tack för att du finns!

Kommentera

