Farväl New York

En varm sommardag i augusti satt jag på trappan utanför min lägenhet i stan. Väskorna stod bredvid mig, packade och klara.

”Klarar vi det här, så klarar vi nog allt. Det är ju inte så länge…”

Men vad som från början var meningen att endast ta sex månader, förvandlades till en evighet, för alltid. Jag får ofta frågan varför jag lämnade New York för att istället bosätta mig i det lilla samhället mellan två 50-skyltar och sanningen är den, att det gjorde jag inte. Det bara blev så.

Jag älskade New York, och New York City älskade mig! Men det slentriana livet gjorde sig märkbart efter fyra år av ”concrete living”. Jag blev redo att gå in i någonting nytt. Jag var trött på restauranglivet, på krogbranchen och på bartenderlivet. Jag var trött på Champagne, Cosmopolitans och sena kvällar. Trött på limosiner, Guestlists och shopping. Trött på modeller, musiker och skådespelare. TRÖTT!

Planen när jag lämnade New York var att komma tillbaka till min lägenhet och mitt jobb, men att också börja plugga mode och marknadsföring på FIT, Fashion Institute of Technology. Jag skulle bara hem och fixa lite, så som gymnasieexamen och studielån. Det blev lite mer än så… Jag tog farväl av New York.

Kommentera

