Words of freedom?

Om jag hade varit musikalisk så hade jag spelat in en sång -en hel platta kanske… Nu har inte jag den talangen, utan jag föredrar det skrivna ordet. I mitt tycke, uppfattar jag det som om att det är mer legitimt att skriva en sång, än att skriva en blogg. 

Jag tycker om att skriva. Det är terapi för mig. Hade jag betalat runt 1000-lappen och gått till en psykolog hade det varit mer legitimt än att skriva på Internet. För mig är funktionen densamma, men terapi hos en psykolog är en statusmarkör -och där med mer accepterad. Precis som att en låt får innehålla vad som helst.

Till min skiva hade jag valt akustisk gitarr för det innebär frihet. Jag kan gå vart jag vill med en gitarr och orden hade säkert varit dem samma. Hur som helst, detta är mina words of freedom och de kommer i bloggform.

Någonstans i resonemanget kring att Frihetsgudinnan behöver glasögon, så tog jag äntligen tjuren vid hornen och åkte till blomsteraffären och betalade begravningsblommorna. Det finns ingen som helst logik i att ha skjutit på det så länge som jag gjort. Han blir inte mindre död bara för att jag inte betalar blommorna.  Begravningen blir heller inte mindre ogjord. Den är över för länge sedan. Den dagen kom och gick som alla andra. Och gravsättningen är ju inte förrän till våren.

Jag har fått mail/SMS/MMS kring denna blogg, och jag uppskattar verkligen att ni ”ser på” när jag försöker se mig själv. Jag har dessutom fått värdefulla kommentarer i detta forum, vilket uppskattas med stor stor glädje! Och nej, operation Mini är inte avslutad, utan den pågår. Jag räknar med att investera i en ny bil till våren.

Jag skriver inte för att förlägga min ångest på någon annan, utan för att se min egna spegelbild. Visst kan jag spendera 10 minuter på en toalett med att göra detsamma glanandes in i en spegel, och det gör jag kanske ibland, men nu är detta det medium jag valde att tillgå. Just nu känns det helt logiskt, även om jag inte helt rett ut i mitt huvud vad det faktiskt innebär. Jag har bara tagit mig friheten att gör det.

2 thoughts on “Words of freedom?

  1. Finaste Therese, du har förstått vikten av att kunna skriva av sig. Och att man bloggar mest frö sin egen skull. Det som är så värdefull med ”offentligt” skrivande är responsen man får. Kloka ord från människor som kan hjälpa oss med vår inre resa. Fördelen med bloggen är ju att man får respons från många, som inte alltid tycker lika, till skillnad från en terapeut.

    Genom bloggen har jag fått nya vänner. Några av dem vänner för livet.

    Jag hoppas att du får en fin helg!

    KRAM

    • Tack Inna!

      Du vet precis vad jag pratar om!

      Helgen inleds med julbord och underhållning med Torrestad, kan det bli bättre?

      Ps. Bloggen är ganska gratis också !

      Vi ses snart!
      KRAM KRAM

Kommentera

