Älskade bror

Hur mycket jag än önskar, kan jag inte fixa det här. Det går inte att få det ogjort. These are the cards that we were dealt.  Det är så livet ser ut. Det som gör ont är att när man är högt uppe, ja då faller man hårt mot marken. Det går fort och plötsligt slår man i. Om man dessutom blundar, så kanske man inte hinner skydda sig genom att ta emot med händerna.

Jag önskar att jag kunde linda in det på ett sätt så att det inte gör så ont. Just arrange it as a soft spot, where you could fall. But it is not possible. Det blir bara ord, bara papper och bara musik. Utan verkan. Utan innebörd. Men jag finns här.

Om du vill kan jag ljuga och säga att det går över. Att det blir bra. Det kanske hjälper. Det vore som att gifta sig av rädsla, för att det man har, egentligen inte finns. Att gifta sig av rädsla, för att det inte betyder någonting annars. Igen, bara ord, bara papper och bara musik.

3 thoughts on “Älskade bror

  1. Det är en klyscha, men det är sant: tiden läker våra sår.
    Saknad efter någon älskad som dött eller försvunnit gräver sig in i vårt inre med vassa klor. Men vi lär oss att leva med sorgen och saknaden. Det är svårt att förstå när man är som mest nedbruten och sårbar. Men jag vet vad jag talar om. Musik är en bra tröst och det är gott att få gråta. Gråten förlöser.

    Kram

    • Tack för dina ord av visdom.

      Ja, visst är det nog så, att tiden läker våra sår. Det som nu känns som en tomhet kommer med tiden att fyllas med annat. Sorgen blir då ett minne blott och kvar finns kanske bara saknaden.

      Här är det tårar och musik i överflöd. Det är så det är nu.
      =(

  2. Pingback: 2010 in review « A Room of My Own

Kommentera

