Ett Foto I Timman

Jag är medel i EFIT. Det innebär att man under en dag tar ett foto varje timma. Låter det intressant? Då kan du hitta mer information här. Jag har haft kameran i allra högsta hugg hela dagen och här är 22 december 2010.

9.45

Nyvaken -härligt med sovmorgon på första semesterdagen!

10.45

Efter hundpromenad konstaterar vi att det finns alldeles för mycket mat i kylen. Leo fick pärlor och korv.

11.45

Julens tråkgöra -strykning. Piffar upp ‘this chore’ med Thriving Ivory.

12.45

Frukost. Idag kaffe, ägg och bananer med mjölk. Skär upp Rockey Road’en medan äggen kokar.

13.45

Brottas med julgardinerna i köket.

14.45

Tänkte fixa med granris ute. Men det var kallt. För kallt. Bär därför ner riset till pannrummet och inser att trappans räcke troligtvis endast får begränsat med granris just i år.

15.45

Sitter i bilen och har varit handlat lite. Hämtat paket till vänninan och lillebror.

16.45

Värmer mig med kaffe efter hundpromenaden. Kollar samtidigt Facebook, bloggen och drar på lite skön musik från myspace.

17.45

Middag! Enkelt… Stekt vitkål med salt och pepper… Den intogs dessutom på stående fot i dörren till toaletten där snickaren arbetade.

18.45

Kokar fudge efter ett recept som jag hittade på Internet igår.

19.45

Fortsätter med att fixa till julstämning. Kökshanddukarna är strukna och uppsatta. Nu är det bara julduken i köket som fattas och sedan är i alla fall köket klart. Musiken för att motivera mig till att få den sista strykhögen gjord är Drive Like Red, ett underbart band från Örebro, tror jag bestämt.

20.45

Sambon och jag kämpar med att få in julgranen. Den är något av en Kalle Anka-gran men det fick bli så i kylan och den enorma mängd snö vi har här. Vi livade upp det hela med att placera den på en plats där vi inte haft gran förut.

21.45

Granen är så gott som färdigklädd. Den är verkligen jättevid och hög, ca 240 cm kanske! Jag föredrar att endast ha vitt och silver i granen. Jag har ingen röd jul i det rummet som den står i. Jag har en del julpynt av glas föreställande små änglar och små vita änglar i keramik samt vita frostade kulor. Belysningen är ny för i år, men den är av samma modell som vi använde förra året. Ljuset kändes dock något kallt så nu har jag satsat på en varmare ton i belysningen.

22.45

Firar med en kall öl att granen är klädd. Skippar glas. Kollar bloggen och uppdaterar EFIT. ”Minglar” lite med Inna samtidigt på som jag över upp min turkiska. Har aldrig varit i Turkiet men gått en kurs på universitetet som gett mig språkkunskaper som jag knapphändigt övar med bekanta. Blir jag bättre -Nja..

23.45

Fixar i badrummet. Den nya toastolen är på plats. Den ser ut som en pelikan. Tänk att ett badrumsskåp kan innehålla så mycket grejer? Jag är hård -jag sorterar bort det mesta.

12 thoughts on “Ett Foto I Timman

  1. Härligt att följa din dag Therese. Din gran är klart snyggare än mig. Man kan väl säga att granen i mitt hem har charm =)

    God jul till dig, Bullen och Leo

    Kram

    • Det blev en jättelång dag! urs ja, skönt att det är gjort och att man fick sitta ner och bara njuta av julen. Att spendera tid med sina nära och kära är det som räknas.

  2. Therese tack för titten, det är sphynxkatter jag har, eller nakenkatter om man föredrar det
    de är ganska lika rexkatter så du hade inte så fel
    God Fortsättning

    • Det samma, till er alla!
      Tack själv Annika! Sphynxkatter -härligt! Vi var nyligen i Egypten -och visst finns det likheter. Antar att de bodde på palatsen där kanske. -jag får googla!
      Ha det så bra!

Kommentera

