…jul mellan två 50-skyltar…

Ja, då har julen kommit och redan passerat… Det gick så fort. Kanske för fort? Julen har dock varit härlig! Familjen har varit här och vi har ätit gott och druckit gott. Det har varit många skratt. I år hade vi inte köpt så mycket julklappar, vilket var jättehärligt. Det bli mer personligt på så vis. Det handlar ju om att umgås och bara vara…

Idag är det en sådan där dag då man bara inte riktigt orkar. Jag sitter därför i soffan med laptopen i knät och ser på film. Mamma ville att jag skulle följa med på mellandagsrean i stan tillsammans med henne och mormor, men det fanns likson inte ork kvar i kroppen för det. Istället myser jag och bara är. Kan alltid handla lokalt… Men det får bli på morgondagens agenda. Nu behöver jag en dag i ensamhet för att finna kraft och energi. Det är som om julen tog all ork. Men foton vittnar om att vi haft kul.

Tänk, världens bästa lillebror har vuxit förbi mig! Jag frågar mig: När hände det? och Hur blev han så himla lång?

När man firar jul mellan två 50-skyltar är det obligatoriskt att gå ut på juldagen. Alla kommer hem för att fira med sina familjer och julhelgen avslutas med att man går ut. Åhh jösses, det gjorde vi! Det hör liksom julen till. Med mottot: Ett leende i varje bubbla, knäcktes flaska på flaska. Många skratt senare gav vi oss ut i kylan för att trängas på ‘lokal’.

Det blir på något sätt lite storstadskänsla över att köa in på ‘lokal’, köa till garderoben, trängas på toaletten, köa till baren och sedan köa för att komma ut i vinterkylan igen. Efterfest är sedan obligatorisk, för det är så man gör här i samhället mellan två 50-skyltar.

Själv tog jag det säkra före det osäkra & skymfade med vatten samt tog en tupplur istället för mer alkohol. Det var ljust när polischefens dotter körde mig hem (tack för det Miss K), så jag har minst sagt gjort juldagsfesten ordentligt. Jag var dock jättenöjd efter en kväll med härliga pinglor! Det är så jag önskar summera min julhelg mellan dessa två 50-skyltar.

4 thoughts on “…jul mellan två 50-skyltar…

  1. Du ser verkligen ut att ha haft en härlig julhelg!
    Här i Småstad har det också varit toppen. Med fokus på gemenskap och samvaro.
    På juldagen var vi inte utanför dörren. Folk kom hit i stället =)

    Ha ett fortsatt skönt lov!

    Kram

    • Tack darling!

      Ja, det har varit en härlig julhelg.. Men här måste man bara träffa vännerna på juldagen, så är det bara. Ha en fortsatt skön semester du också!

      KRAM

  2. oj oj oj, vilken fest, hmm. undrade just vart du tagit vägen under natten/morgonen. Sovande har jag alltså förståt 🙂

    Mysig blogg.

    Tusen tack för en super trevlig kväll. KRAMMMMMM ❤

    • Same to you Mojs!

      Helt underbart! En härlig kväll!! PS: (-kollade bara om NN hade duntäcke eller inte, klarade inte dricka hur mkt som helst…)

      Kul att du kikade in!
      Kram kram

Kommentera

