Man får inte ett par nya fötter hur enkelt som helst…

Det finns inte mycket som slår känslan av att komma hem med ett par nya stövlar. Fötterna ska bära dig igenom hela livet, därav bör du ta hand om dem. Man får nämligen inte ett par nya fötter hur enkelt som helst. Mina är dessutom lite skeva, snarare platta kanske, och förtjänar därför det bästa. I dag har de därför fått ännu en ny bekantskap.

Uppe på ett av våra två små torg i 50-skyltarnas centrum ligger en alldeles underbar butik. Jag och en väninna brukar skoja om att dit ska man helst inte gå, för det går inte att komma tomhänt därifrån. Väninnan är själv butiksägare och har förståelse för hur en lockande skyltning görs, ändå handlar hon också där. Redan utifrån väcks ett starkt begär som förnuftigt signalerar vänd, VÄND, men det går bara inte. Känslan vinner varje gång. Ska jag tillägga att det inte är särskilt billigt?

Jag hade dock funderat på dessa stövlar en tid. Det var inte ett impulsköp. På den positiva noten så kan jag tillägga att man med åldern uppskattar kvalité och det går före mångköp i klassen tag tre -billigaste varan på köpet, för sällan håller dessa köp. Jag är dessutom te-drickare och det har kostat många toppar, mest av den billiga sorten. Dessa går knappt att tvätta och bekvämlighet är väl knappast att tala om, dock är de snygga för en kväll, och ibland räcker det. Billiga stövlar går man dock inte långt i, det kan jag lova. Att stå stadigt på jorden kan därför kräva en ny söt stövel. Så är det bara…

Kommentera

