något trött efter att ha jagat pirater..

En härlig morgonkaffe och in i cyberspace för en kort stund… Det är en underbar morgon, hmm. Klockan är faktiskt efter 12 men jag är ledig. Solen skiner ute och bjussar på fantastiska stilleben i snön. Något trött efter att ha jagat pirater i flera kvällar i rad, men det råder ytterligare en promenad bot på. Johnny Depp -okej då, måste man välja någon så väljer jag Johnny Depp, därför något morgontrött.

Är man i min ålder så står ofta valet mellan honom eller möjligtvis Tom Cruise. Jag har varit på bröllop där brudens väninnor uppmanat brudgummen att han alltid kan bära brillor och skinnjacka, precis som Tom Cruise i Top Gun, för att pigga upp sin brud. Jag föredrar dock  21 Jump Street före Top Gun-repliken ”You complete me”. SUCK! Jag nöjer mig dessutom med ett foto, kläder känns överkurs.

Jag tycker nog ärligt om alla filmer Johnny Depp medverkat i. Till och med Ed Wood, som var så omdiskuterad. Och i år hade jag tur, han spelade ju i Alice i Underlandet och eftersom jag älskar det som har med litteratur att göra, och Alice, ja henne citerar jag ofta, så ser jag fram emot denna fröjd. Vet redan innan att den är bra, så är det bara.

Min absoluta favorit är nog Finding Neverland. Det är den om Peter Pan. Jag har sett den otaliga gånger, kanske främst för att jag använder den i mitt arbete. Det finns så många bra ”lines” i den. Ja, och What’s Eating Gilbert Grape -fantastisk bok dessutom, Cry-Baby, Edward Scissorhands, Don Juan, Sleepy Hollow, Willy Wonka, Donnie Brasco…. Underbart alltsammans! Jag älskar att han väljer att spela det som är lite udda. Det sticker liksom ut. Det känns som om han chansar i sitt rollval, men ändå vet man att han har valt roller med eftertanke.

Min enda reservation måste vara längden på Pirates of the Caribbean -alla delar. Jag tappar helt enkelt intresset så snart Captain Jack Sparrow försvinner ur bild. Detta gäller dock alla filmer över två timmar. Det är anledningen till att jag ännu inte lyckats sett hela Sagan om Ringen, men det är klart, böckerna var också ganska trista. De bara gick och gick och gick -hur länge kan man bara gå?! Dock var The Hobbit okej, så jag ser fram emot den; skulle inte Persbrandt vara med? hmm.. Jag löser dock tristessen med att surfa lite. Det är en ovana jag lagt till med och jag borde kanske sluta med det. Tänk när jag bara använde datorn nere, innan det trådlösa nätverket…

Lite kuriosa skulle kunna vara att jag gått på samma bartenderskola där Tom Cruise gjorde sin träning inför Cocktail, International Bartending School på Manhattan. Gamla tider det! Tillbaka till Depp innan vi skiljs åt, visste ni att han spelar gitarr? Han är fantastiskt duktig faktiskt!

Avslutar med lite härliga bilder från morgonpromenaden! Frukostterassen är begravd i snö och det gamla fönstret är vackert i vinterskrud. Avslutningsvis så frågar jag mig: visitors?

6 thoughts on “något trött efter att ha jagat pirater..

Kommentera

