mellan ljus himmel och mörk jord..

Hopp, förväntan, förtvivlan. Eftertänksamhet, ånger, ångest. Beslutsamhet, förväntan, förtvivlan. Mod, ånger och ångest. 

Jag har inte gråtit klart. Jag har inte tänkt klart. Jag kanske inte kan gråta klart. Jag tänker kanske inte klart heller. Det är liksom allt och ingenting. Jag är dock säker på att det jag behöver finns där ute. Just nu är det det som styr den vändning mitt liv plötsligt har tagit. Jag går mot obeprövad mark.

Do you remember Keats:

I have been astonished that men could die martyrs for their religion –
I have shudder’d at it.
I shudder no more.
I could be martyr’d for my religion
Love is my religion
And I could die for that.
I could die for you

Therese

2 thoughts on “mellan ljus himmel och mörk jord..

  1. Jag vet hur du mår min vän. Jag har varit där. Och det blir bättre. Det viktiga är att vara sann mot sig själv, även om det gör ont.
    Jag tänker på dig.

    Kramar

Kommentera

