Ett Foto I Timman 7 januari 2011

Jag är medlem i efit. Det innebär att jag under en dag tar foton varje timma och sedan postar här på min blogg. Låter det intressant? Ja, kolla då här efter att ni tittat på mina foton.

Här är 7 jan 2011.

6.30

Nyvaken. Inte en så smickrande vinkel kanske, men här är iaf dagens outfit. Har dessutom hunnit kolla FB.

7.30

Väntar på tåget till storstaden tillsammans med min elev, fröken E.

8.30

Sitter på tåget. Nyss druckit kaffe och diskuterar dagens program med E.

9.30

Står på biljettinformationen och vill omboka hembiljetten. Jag har ombokningsbara biljetter, men ansvarig man har någon kod som måste lämnas och ansvarig svarar inte. Jag avbokar våra biljetter och köper nya.

10.30

Vi har anlänt till MYDOG mässan i GBG. Här fina promenadskor till hund! JÖSSES!

10.50

Myser med en glad Leonberger.

12.15

Kollar på en cool uppvisning där hundar söker efter vapen och ammunition. Ställer mig lite frågande till hur hunden hittar vapen med sin nos. Antar att det är krutet de känner -kan de då inte hitta nya vapen?

12.45 

Föreläsning med Fredde Steen. En väldigt sympatisk man som vi faktiskt hade en bra konversation med sedan. Summa summarum: UNDERBAR KILLE med härliga, vakna ögon!

13.20

IN DOGS WE TRUST-Fortsatt vandring bland utställare…

13.45

Lunch. Ceasarsallad och cola light (är inte förtjust i vanlig).. Helt okej!

14.30

MY DOG -mässan har allt. Här aktiveringsleksaker för hund.

15.30

Konstig nog så ser man allt som sticker ut. Hunden bredvid oss hade rött nagellack på klorna -julfin? Här är en hund med skum hatt. Vi såg flera hundar med dessa skumma hättor. Skyddar det mot ljud? Tovor? Ja, vi vet inte. Inte än iaf.

16.30

Vi avslutar mässan med lite uppvisning. Det var trevligt, skumt och intressant.

17.30

SJ’s lektyr duger gott för ett trött huvud. Det känns att man blivit ”utskälld” hela dagen. Vi är nöjda med dagen.

18.45

Hemma! Härligt. Konstaterar att snödrivan som jag skottade igår är jättestor. Fick dock hjälp av en härlig granne- Ronny. Trevligt att vara nyinflyttad.

19.30

Har installerat min nya web cam och chattar med en nyfunnen god vän vid namn Tim.

20.30

Fortfarande vid datorn. Dock hängde sig grabbarnas datorer på ovanvåningen mitt i fotbollsmatchen, så vi fick starta om routern.

21.30

Web camen funkar fint. Det är kul! Fastnar nog här ikväll, så det blir inga mer bilder. Ha det gott!

14 thoughts on “Ett Foto I Timman 7 januari 2011

  1. Vad härligt att följa din dag! Helt klart bättre än frågor från skolinspektionen och budget =)

    Ha en bra helg så ses vi på måndag!

    KRAM

  2. Hej och tack för din kommentar hos mig! 😀

    Nej det var ju så där lagom roligt med diagnosen hornhinneinflammation.
    Men nu ska det väl bara gå åt rätt håll med tanke på både kortison och antibiotika.

    Ni verkar ha haft en intressant, trevlig och givande dag på hundmässan. Fina bilder! 😀

    Ha det gott!

Kommentera

