Men inte hopplös(t)…

Allt kanske inte är eller ser ut vad det kan vara. Nu ska jag vara mer ärlig än vad du kanske tål, men tyvärr är det bara så. Detta är ju mitt rum -A Room of My Own, och du får gärna komma med råd eller tankar men kom ihåg att jag är av den stöniga typen så jag går ju ändå min egna väg. Jag tänker inte vara medpassagerare längre. Jag tänker styra mina beslut med mer omsorg. Det är den ärligheten jag har lovat mig själv.

Ja, jag skriver för jag vill kanske att just du ska se mig, men mest vill jag bara se mig själv. Det här är min resa att hitta den jag är. Det här är mitt liv och därför ska jag uppfylla de önskningar jag har. Det är vad som krävs av mig för att jag ska vara lycklig.

Jag har inlett året med tunga beslut, byggda på tankar som kanske funnits men ändå inte kommit upp till ytan. Jag har bara fortsatt, slått bort och gått raskt vidare. Jag valde trygghet på bekostnad av någonting annat, för att det var vad jag behövde just då. Jag är tacksam för det. Det har varit bra. Det har varit roligt. Det kanske är något sent, men här kommer mina drömmar för året. Kanske inga resolutions, men det är ändå vad jag i mitt hjärta vet ska hända. Jag kanske är barnlös, huslös, billös, hundlös och ogift men jag har ändå drömmar som jag bara måste uppfylla i år. Det är inte hopplöst. Jag är inte utan hopp. Jag är inte hopplös. Jag vet att något väntar på mig där ute. Något som är menat för mig. Jag har sett det i stjärnorna, både här och i Egypten. Och jag visste att mina innersta önskningar blev hörda då nyårsraketerna small. Jag bara vet att det är så.  

If you really knew me, ja, vi har pratat om detta förut, you would know why I’m moving on. You would now that I am never married and that I have no kids, even though I perhaps wanted to. It never worked out that way and I couldn’t tell you why. I am moving on – because I think I might deserve another shot a life, don’t you think so too?

Första löftet ger jag till mina vänner och till mitt intresse för resor. I det liv jag levt har mina vänner inte prioriterats. Jag har alltid hittat en vän i en ny kontakt som på något sätt tilldelats mig i den värld jag varit. Något som jag i efterhand upptäckt är att mina riktiga gamla vänner har sällan ansett som värdefulla. Det är därför viktigt att jag vårdar de kontakter jag verkligen bryr mig om, för utan vänner har jag ingenting. Jag har alltid rest mycket, och i tvåsamheten fortsatte det. Det är aldrig lätt att vara ensam när man är två. Kan det till och med vara en större ensamhet? När jag träffar min blivande man -och ja, jag vet att det är så, är det därför viktigt att han priotriterar mig och mina intressen. Det är grunden för att jag ska må bra, för att jag ska förverkliga mig själv. Min blivande man – ja, det har jag sett i stjärnorna och jag såg i mitt inre hur mina önskningar uppfylldes medan nyårsraketer small. Jag vet att det är så. Det finns en familj menad även för mig.

Ett utav mina stora behov är att träffa vänner. Därför har jag inlett året med att förgylla min vardag med en resa. Jag ska träffa vänner jag inte sett på länge och har jag redan bokat resan. Det känns underbart! Det är människor som sett mig växa, sett mig göra misstag men som alltid har valt att se det vackra i mig. Även när jag själv misslyckas att göra så.

Den senaste tiden har jag fått ett otroligt stöd. Tack till alla er som ställt upp, när ni trodde att jag behövde en vän. Tack för att ni såg mig. Tack för att ni finns.

12 thoughts on “Men inte hopplös(t)…

  1. Du har tagit det första steget och det är det svåraste. Du vågade hoppa. Det är starkt.
    Jag blir stolt när jag läser dina ord. Du är så ung, men har ända en sån insikt.

    Du är en fantastisk människa. Glöm inte det.
    Kram

  2. herregud du fick mig att gråta tillsammans med min kaffekopp !!!! WOW vilken underbar inställning du har o jag är så glad att du gör det som gör dej lycklig theres !!!!
    kan bara säga WOW ….. får inte fram så mycket annat, du fick ett leende att fastna i mitt ansikte ….
    du rockar ! massa pussar kusin

    • Tack darling! Härligt att jag kan göra någon annan glad. Du gav mig ett leende tillbaka! Ja, livet är ganska så underbart! ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤

Kommentera

