jag är stark idag -allt mitt är ditt!

Jag är stark idag. Tro inget annat. Att bryta upp, att gå, var inget impulsbeslut, även om man utifrån kanske kunde tro det. Så många frågor, men kom ihåg att alla frågor har inte ett svar; Hur mår han, va sa han, varför. Tänk också på att jag inte heller äger hela situationen. Jag äger bara min del. Och mitt beslut vet ni redan. Jag vill inte diskutera dagarna i ända vad som hände och hur det blev så. Det finns liksom ingen utlösande händelse. Jag skulle våga påstå att det blev så för att ingenting hände. Vi är bara vänner med en fantastisk vänskap. Kan ni förstå det? 

Åh, jösses jag mår bra! Men jag är så himla trött. Efter den senaste tidens händelser i kombination med att jag haft semester har jag inte fått den sömn jag så väl behagar. Vaknar alldeles för tidigt, ofta runt fyra och kan sällan somna om. I huvudet surrar tankar om liv och död, kärlek och vänskap. Och idag var det även dags att tänka jobb igen. Var nog inte världens bästa lärare idag fast att någon påstod det, utan det var liksom en mjukstart för alla. Både för mig och mina elever. Vi har bloggat, sett på film och pratat mycket. Myst alltså, i diverse konstellationer..

Hur bor jag då? Jo, den frågan kan jag faktiskt svara på. Jag bor där pappa far bodde, i separationshuset. Det betyder att jag delar ett hus med lillebror och bästaste M. Payback-time lillebror, säger jag bara! Vi har alla var sitt sovrum och det finns två vardagsrum samt kök, hall, farstu och två toaletter. Det är något av ett renoveringsprojekt i kombination med bachelor pad. Som helhet är det charmigt oorganiserat och köket är rosa i 50-talsstil och jag ser på fotboll och har dunka dunka konstant i min närvaro.  

”Allt mitt är ditt”, sa älskade bror och öppnade kylen skrattandes. Det visade sig att ungen inte har handlat något utav det som står i kylen. Det har pappa far gjort. Pappa far lyser fortfarande starkt med sin närvaro, men vi ska samlas till helgen för att råda bot på detta. Det tjänar vi nog alla på. Sedan ska jag hämta resterande saker som finns i min förra bostad, ”mitt” älskade hus.

Ikväll är det M och jag som lär lillebror hur man fixar en god spagetti med köttfärssås. Vi handlade alla ingredisenser igår, så det är bara att köra på så snart han kommer från jobbet. Sedan tar jag nog kvällen, med laptopen iknät. Okej då -kör en tvätt också. Mer än så blir det inte. Stark men trött känner jag mig i huset som har mottot ”allt mitt är ditt”.

6 thoughts on “jag är stark idag -allt mitt är ditt!

  1. PAY-BACK TIME =Gillart. Du, det rosa köket får du inte riva ut förrän jag har fikat i det. Ring! Jag kommer med bullar vettu.<3

  2. Åh så underbart att få bo ihop med lillebror! Och lära upp honom lite 😉 rosa 50-talskök låter ju spännande.

    Visst är det skönt att man är överens om en separation, att man växt ifrån kärleksrelationen , men ända är fina vänner. Men trots det är huvudet fullt av tankar och känslor.

    Det var så skönt att se dig och se att du mår bra. och jag tror alla var lite off första dagen, både lärare och elever.

    Kram

    • Jag mår jättebra! Men visst, det är tungt att lämna så många år bakom sig.. Både känslomässigt och matriellt faktiskt..

      Men det blir bra -det nya livet är redan bättre! Och det har knappt börjat! ❤ ❤ HA!

  3. varför får du mig alltid tårögd människa !
    älskar din blogg o ditt otroliga sätt att få allt att låta så enkelt 😉
    superhärligt !
    underbart att höra att du o lillfisen bor under samma tak..det behöver ni ! ta hand om er ❤
    all kärlek betty boop

    • Thank you Ms Boop!
      Enkelt -ja, det är väl allt annat än enkelt egentligen. Det är livet. Det är så det är… Det gäller att se opportunities and possibilities…
      Jag tackar världen för min familj -de är ett otroligt stöd, alltid. Vi hör liksom ihop..
      Många kramar!

Kommentera

