Bland papper, dokumetmallar och förbannade telefontider..

Jag har kännt oerhört mycket kärlek den senaste tiden. Mer än jag någonsin kan minnas. Jag tackar er för allt. Även ni som inte ens kan läsa dessa svenska ord. Jag bockar och bugar! Fick en ny liten slagvisa skickad till mig och jag tänkte dela med mig av den: Stå på dig, annars står någon annan på dig. Ja, tänkvärt, eller hur?

Lyssnar på gossarna som ligger i sängen och myser framför laptopen. De spelar spel, pratar och fnissar konstant. De har hela livet framför sig. Det är efter skolan som själva livet börjar, även om det inte kändes så just då. T’änk när jag var 20! Minns min tjugoårsdag väl… Den spenderade jag med goda vänner på Restaurang Ocean i New York. Vi käkade skaldjusplatå och drack champagne, vin och avslutade med drinkar. En underbar dag! En festlig natt. Men jag är ändå ett med den ålder jag nu har. Livet har varit bra, och kan bli ännu bättre. Jag är nyfiken. Det gäller att ta de erbjudanden som kommer min väg.

I dag är ytterligare en trött dag. Min hjärna har fått för sig att det är dags att vakna kl 4, oavsett när jag gick och lade mig. Jag har huserat i samhällets tjänst, bland papper, dokumetmallar och förbannade telefontider..Vilken djävla djungel…Räcker det med att förklara att vi har en dokumentguide som visar vilka dokument som ska användas till vad? Låt mig förtydliga -> ett dokument som visar vilka dokument som ska användas för dokumentation. Ändå arbetar jag med människor.. Men visst är det så, det skrivna ordet har slagkraft! Det får ibland till och med ge plats för möten, sorgligt nog, tycker jag.

Så här i beslutsamhetens tider har jag funderat på redan gjorda beslut. Ibland får man nämligen möjligheter att gå vidare mot obeprövad mark. Det är spännade men samtidigt grubblande. Jag tänker på när jag blev erbjuden det jobb jag har idag. Just då var jag tveksam, och idag kan jag inte ens förstå att jag ens funderade på att tacka nej. Jag är nu en bättre person för att jag har fått previlegiet att arbeta med det jag gör. Jag har vuxit som människa, vän och kvinna.

Mamma ängel kommer kommer nu med en kaffekokare =) Härligt! Det är kärlek det. Dessutom har jag blivit bjuden på middag av en vän. Och fått erbjudandet om bio av en annan samt fått min uppfart skottad av min nya granne. Och hört orden Jag älskar dig! Allt inom loppet av bara några timmar.. Nu väntar en stor familjemiddag! Kram på er alla!

9 thoughts on “Bland papper, dokumetmallar och förbannade telefontider..

  1. Åh jag blir alldeles varm inombords när jag läser dina ord!

    Min hjärna tror också att det är dags att vakna vid 4. Lite tröttsamt, men jag tvingar den att somna om. Behöver ju inte gå upp förrän 6.

    Jag tror att den som skapat dokumentguiden är än mer frustrerad än vad vi andra är. Jag avundas inte den arbetsbördan.

    Kram på dig raring!

    • Härligt Camilla! Stå på dig, annars står någon annan på dig!
      Det är trixet alltså.. Ja, jag ska också försöka tvinga min hjärna att sova lite längre.. Måste funka på något sätt..

      Kram!

  2. Så underbart att höra att du mår så bra, kärlek är du värd. Att de finns så många människor i din närhet bevisar hur du är som vän och familjemedlem. Som vän vet jag hur du glänser, glädjer och skapar lycka. Som lärarinna fantastisk, och du är troligtvis den bästa syster man kan ha 🙂
    DU ÄR EN UNDERBAR MÄNNSIKA (du borde få höra att någon älskar dig varje dag)

    Stor kram och ta hand om dig. Grattis till Kaffebryggaren 🙂

  3. ~ ❤ :at mitt ~
    Härligt att uppleva dig! Att du bjuder oss, på ditt liv.Hur bjuder man tillbaka? Jag står bakom dig, alltid ! Ibland med pekpinnar som en "storasyster" ; ) Men bara för att jag tycker så innerligt mycket om dig ! Hoppas vi ses på F&S till veckan, då drar vi igång igen…Beach 2011..here we come..hehehe
    Detta kan bli den bästa sommaren ever..har du tänkt på det. Jag kommer iallafall att få snutta på 2 små bebisar…och nej! tro inte att jag fått "nuärbarnensåstoraviskaffarosssladdis" syndromet. Jag ska bli dubbelfaster igen!
    /Anna

    • Jösses Grattis ”storasyster”!
      Ja, just nu räcker det med bästa januari ever =) Det lever jag på länge. Sommaren är önskvärd och efterlängtad, men känns dock långt borta. Tycker att så här mitt i flyttandet är det svårast att ta med utemöbler etc.
      Ska se om jag hinner friskis. Här är det dödsbostädning, flyttning, flyttstädning och packning som gäller.
      Kram

Kommentera

