…låda efter låda…

Vi bär låda efter låda. Ett arbete som känns oändligt. Kaffekokaren storlek mini går tungt. Och vi har en bebis mitt i allt. Underbara Charlie, som faktiskt varit lite gnällig idag, kanske för att hon fick vaccin igår. X’ra mormor Yvonne blev inringd som passerska -problem solved!  Trots att det är tungt, slitigt och tröttsamt är det underbart att vi alla är överens om det mesta. Det är härligt!

Idag har vi skapat ett nytt vardagsrum. Vi drömmer också om ett biljardbord. Eller vi, älskade bror förstås. Så det blir ett projekt för våren. Resten av huset är officiellt kaos. Visst, det var det innan också.. Men inte av den här kalibern. Det börjar dock bli rent i vissa hörn. Syster är en fena på att fixa. Och bärhjälp åt diverse håll. Super! Det livar upp!

Okej, då var det dags att ta itu med något.. Garderoben min har samlats i köket, för att ge plats för det nya vardagsrummet som blir i gamla studion. Kläderna är bara på en kort mellanlandning och ska sorteras för att sedan flytta upp till min nya ”walk-in-closet”. Detta ska ske så snart roommate M flyttar. Suck -han blir så saknad!

Och, tänk.. Jag hittade en garderob igår. =) Ni vet reklamen när killarna skriker efter Carlsberg medan tjejer åt garderoben, ja så kände jag igår. GOTT NÖJD! Lilla huset överraskar och jag bara applåderar. Det blir bara bättre och bättre. Fri som en fågel? Till veckan är det sedan dags för mig att hämta mina saker i huset. Det ska bli skönt att ”få sig själv” samlad på ett ställe. Det ser jag verkligen fram emot! … låda efter låda…

Nedpackning av studion.

Charlie behöver roas mellan flyttlassens alla lådor!

Min garderob på tillfällig vist i köket -suck!

6 thoughts on “…låda efter låda…

  1. Ja,gud vad ni grejar och sliter. Men vad bra det blir till slut. Och vad enormt stolta ni kan känna er för ett enormt fint och slitsamt jobb,både fysiskt och känslomässigt. Rock on! Pöss

  2. jag har bil oxo om du skulle behöva extra hjälp, jag ställer upp bums =) bara att ringa ! härligt att se att du mår bra, känner energin ända hit ! du inspirerar =) HÄRLIGT !
    puss betty

Kommentera

