dröm vs katastrof

Beslut – jag har funderat på detta med beslut. Både stora och små beslut. Man agerar och sedan väntar man på resultatet. Men då är ju redan allt förarbete gjort. Och det är förarbetet som faktiskt tar längst tid. Det är där man väger för- och nackdelar. Man bygger upp drömscenarion och man ser tänkbara katastrofer. Man värderar det man har och funderar på vad man kan få. Ibland byter man trygghet mot det okända. Ibland är det tvärt om. Det okända får får ge vika för stabilitet och kontinuitet. Nöjdheten kräver dock en balans mellan båda. Det är där man landar, där man stannar upp.

Har ni någon gång känt en sekund av tviel, just den där sekunden efter ett beslut är fattat? Jag hade några sådana beslut att ta igår. Ett ganska så stort och ett lite mindre. Det stora beslutet gjorde mig snurrig och illamående. Men det var dock ganska genomtänkt, men visst, baserat på mer känsla än förnuft, det måste jag nog erkänna. Det handlade om att kasta sig ut i det okända -ja, kanske till och med slänga sig ut – och jag bestämde mig för att chansa och våga. Så jag bara gjorde det – jag vågade för att vinna mer helt enkelt. Idag känns det beslutet underbart!

Det mindre beslutet handlade mer om ”trust-issues”. Och här bestämde jag mig för att lita på någon annan. Kanske lite åt det blåögda hållet, men jag beslöt mig även här för att chansa. -Det kanske nämligen kan vara så bra som det låter? Det kanske kan vara sant, även om det känns som något som mest kan beskrivas som overkligt? Ja, jag beslöt mig för att tro. Så jag tror. Jag hoppas på att drömmen blir sann. Det kanske faktiskt är mer än en dröm…

4 thoughts on “dröm vs katastrof

  1. Det krävs lite extra energi att bryta mönster för gör man samma sak om och om igen förändras ingenting.
    Om man inte vågar får man inte uppleva något!

    Visst är det så att förarbetet är det största. När man sen vågar hoppa är man beredd och kan hantera reaktionerna.

    Kram raring

    • Oki – I’ll take your word for it! förändring verkar vara mitt ledord! =) Men jösses, ja, det är en enorm upplevelse..

      Tack för kramen! Jag behövde den..

      Du får en tebax’s ! Åhh, flera självklart!

Kommentera

