…mitt i ungkarlslivet…

Att leva mitt i ungkarslivet har sitt pris… Jag ser på sport och min laptop är min viktigaste ägodel. Jag har konstaterat att alla fotbollskillar har konstiga namn som jag ej kan memorera, dock är det mest engelska ligan så jag kan i alla fall placera lagen regionalt -det är alltid något. Vi har sett på amerikansk fotboll och summa summarum är att vi inte kan reglerna och vi förstår inte vad det är för påsar de har på ryggen. Men vi ska lära oss -det är vårt motto. Vi konstaterade också igår kväll under handbollen att alla sydkoreaner så ganska så lika ut. Jepp, så har vi det…

Vi har alla var sin  laptop och ibland umgås vi via fb trots att vi sitter i samma hus, ibland samma rum. Vi skippar middag, men när vi väl gör oss till blir det storkok som räcker till flera extra portioner och matlådor. Grönsakerna lyser med sin frånvaro och här är det mastiga rätter med pasta och kött som gäller. Självklart superspicy! M är en underbar kock men älskade bror lever visst mest på thai-mat -tänka sig, så det gör jag också nu.

Pizzakartongerna är otaliga, men idag ska dem till återvinningen, så är det bara. Jag är dock oskyldig till samtliga. Men visst, jag har laster jag också. Dock ej av den nyttiga sorten. Hmmm. Nötter är en självklarthet i skåpet. De trängs där med köttsoppa på burk och majs.  Plötsligt är man dessutom sugen på att dricka öl alla tänkbara tider -tack och lov för folköl så man slipper fyllan – men till helgen kan bli till att gå på en skarping, tror jag. Någonstans mellan flyttlådorna kan det bli så. Ska ta tag i det onyttiga snart. SEN. Oki, lillebror är hemma. Stereon är i bott. Vi sitter vid varsin laptop med var sin folköl. Jag gillar’t! Jag mår gott! Jag är glad. Livet leker.

4 thoughts on “…mitt i ungkarlslivet…

  1. Vilket härligt liv!
    21-åringen och jag sitter också i var sitt rum vid var sin dator och äter oftare middag där än vid matbordet =)
    Fast jag vägrar fotboll!

    kram raring!

  2. hahahahahhaha skrattet bubblar upp av din blogg…påsar på ryggen ahhahahaahh =) du har verkligen MIN favvohumor. love it and need it …tack … skriv gärna en bok av alla dessa inlägg .. den skulle bli succe !!!!!
    kram din kusse betty

Kommentera

