..allt var inte vad det såg ut att vara…

Har ni någon gång blundat riktigt hårt och önskat något? När jag blundade hårt ställde jag en fråga; och jag fick ett svar. Svaret var att något annat väntade. Sedan tog jag ett beslut, och med bestämda steg gav jag mig av. Vad som först kändes som ett tidsfördriv bland lådor utvecklades snabbt till vad som kunde tänkas vara svaret på min önskan. Det var pirrigt. Det var stort. Samtliga kriterier var uppfyllda. Jag kände mig yr. Och jag hade självklart inget att ta på mig… Men allt var inte vad det såg ut att vara. Good bye  – du var inte den du sa att du var…

Det kändes spännande, för hur kan något vara så enkelt? Fast egentligen.. Det har varit allt annat än enkelt. Vi har inte ens börjat, men vi har redan nått ett slut. Någon nämnde att jag hade knäppa funderingar, men vet ni vad, jag utför galna handlingar också! Kanske mest för att de är kompatibla, galna funderingar och knäppa handlingar alltså…

Din moral kanske säger dig att jag borde vara ensam och slicka mina sår, men vet du va, jag har varit det alldeles för länge. Det var min tur att få roa mig. CRAZY är väl ett ord väl värt att använda, för jag gick ”all in”. Jag kände att det var värt att satsa på -jag var tvungen att veta. Min tanke var att jag har ju liksom inget att förlora, men allt att vinna – men tyvärr, allt var inte vad det såg ut att vara… Tyvärr satsade jag och förlorade. Det är nämligen så att du inte finns. Du har aldrig funnits… Lite scary, men alldeles sant… Du var inte den du sa att du var, och vilken tur att jag upptäckte det så fort…

6 thoughts on “..allt var inte vad det såg ut att vara…

  1. En himla tur att det tog slut innan det började.
    Men du gjorde rätt som vågade. Man kommer ingenstans om man inte vågar.

    Du kommer att få det du drömmer om. Jag vet.

    Kram raring

  2. Det är många som inte är dem/det de säger sig vara. Det innebär visserligen att man kan gå på en del nitar, men det innebär ju också att man kan finna skatter där man minst anade det 😉 För det finns så många som visar sig vara MYCKET BÄTTRE än man först trodde ❤ Grattis till att du är en groda närmare din prins ❤

Kommentera

