förvirringen skingras..

Förvirringen skingras… Hmm, efter mina senaste tokiga uppbåd verkar jag ha lugnat mig. Jag verkar ha sansat mig. Det är som om jag kan tänka klart igen. Lite utrymme var vad jag behövde. Att bli hörd var också vad som behövdes. Att få prata, att få säga allt det där som behövde sägas. Jag känner inte mig längre begravd under en kvävande massa. Jag känner mig fri.

Ekonomiskt sett så backar vi. Det som jag dragit igång är inte gratis, men det är nog vad som krävs.  Det manliga släktet verkar vara en egen spieces, och man får ta till det man kan för att bli hörd, för att bli förstådd. Jag är dock ganska så säker på att jag dragit i nödbromsen i tid. Innan jag gick in i väggen och innan han jobbade ihjäl sig. Det vi har och har haft går nog att rädda. Om vi bara orkar. Om vi bara vill. 

Just nu är jag i huset och hälsar på för att passa Leo. Det har varit skönt att få gå med hunden igen. Jag har verkligen saknat honom. Dock beter han sig som en vilding hemma hos mig, så jag får mest spendera tid med honom medan jag är och hälsar på i huset. Huset där jag också planerade att leva och bo. Mitt älskade hus. Dock är inte denna tid just nu, men kanske snart. När förrvirringen retts ut, så får vi börja om från början igen. Och då kan kanske  jag bo här igen. Om vi bara vill och orkar.

8 thoughts on “förvirringen skingras..

  1. Om det är det som ni båda kommer må bra av, så hoppas jag verkligen att ni hittar ”Det” igen. Det känns som er kärlekssaga kanske inte slutar än på länge länge. Å av ngn anledning gör det mig glad. Kram

  2. Se där ja 🙂 Då väntar jag med spänning på att se hur ”Tisse och Bullen 2.0” utvecklar sig. Nu vet du i alla fall att du är fri. Du stannar inte för att det är bekvämt, för att det är en vana.. Du vet att du har styrkan att gå därifrån om det behövs. Det är en skön vetskap ❤

  3. du har gjort något theres som många andra aldrig gör, nämligen att lyssna på DEJ SJÄLV. All eloge till dej !! du valde att bryta dej loss o skaka om situationen , för att få en reaktion o för att få hitta dej själv, det är det viktigaste i detta ! allt har en mening !
    Vad som än händer så ska du alltid följa ditt hjärta =) o du kommer hamna rätt det vet ja , sen va det blir det återstår att se =)
    Hejar på dej kusin
    kram betty

    • Det är så logiskt det du säger. Ja, det kanske är det jag gjort. Ibland drömmer man om någonting större än vardagens tristess. Att skapa ett mönster som gör en sjuk och förminskar sig själv och ens möjlighet att växa är kvävande, och detta är ett försök att ändra detta.
      Jag vet inte om gräset är grönare på andra sidan, men det är dock dött runt omkring mig.. Och hru det blir, ja, precis som du säger,det återstår att se.

      Kram! Tack för att du tror på mig..

Kommentera

