Dagbok? nää, kvällsbok snarare…

Idag sitter jag i soffan och känner mig trött. Hamnar i säng alldeles för sent. Dock sover jag bättre än jag gjort på länge, det är i allafall positivt. Jag känner mig positiv. Har idag dessutom piggat upp mig med en skål pop corn. Jag poppar på gammalt vis. Det är något Bullen lärt mig. När jag skrivit klart detta blir det att snabbt undersöka köpet av en ny digitalkamera och sedan börja smida lite Londondrömmar. Eller Londonbehov kanske? Har med mig lite arbete hem, men undrar om jag verkligen orkar. Piggare och mer alert i morgon? Det kan vara så. Mycket troligt.

Ja, då är det sista natten i huset mellan de två 50-skyltarna på ett tag. Jag ska hem till det lilla huset i backen och sova där över helgen. Lustigt nog så längtar jag hem lite. Jag är redo att pyssla lite med mina grejer. Jag är redo att flytta min garderob från köket. Redo att piffa till det som piffas kan. Dessutom ska jag inleda helgen med att gå på personalfest, och jag menar verkligen gå, för festen hålls inte långt från huset i backen. Jag har gångavstånd! Tänk att det ska bli big happening i det lilla samhället vid berget. Det ser jag fram emot. Jag hade lite uppgifter att förbereda också… Därmed dags att börja med det..

2 thoughts on “Dagbok? nää, kvällsbok snarare…

Kommentera

