….som i en film, faktiskt….

M sa härom dagen att vårt liv ibland liknar en film. Jag skrattade högt. Sedan kom helgen. På lördag morgon hade alla roller fördelats och maktlöst insåg jag att vi inte fick välja vem eller vad vi ville vara, utan någon annan tog helt brutalt makten över oss och våra liv. Det finns knappast ord eller logik, utan det är mest en film som går runt, runt och runt. Samma hela tiden. Det är oförklarligt, orättvist och bara hemst. Jag skrattar inte längre.

Det som ger hopp är hjälterollen. Den som vet hur man bevarar ett liv. Hur man skyddar en vän. Han är något änglalikt, men det visste vi redan innan. Detta behövdes inte för att förtydliga det. När jag tänker på det, så har han funnits genom allt, i alla år. Det finns inte en stor stund där han inte funnit där, för oss, för älskade bror. Genom vått och torrt, genom glädje och sorg, genom liv och död. Jag tackar honom för det, denna världens underbaraste M. Du är den bästaste som finns…

Tack ni andra också, C & B, M, E, och all släkt och vänner. Tack för allt, för att ni finns där när vi behöver er.. Ni är otroliga!

7 thoughts on “….som i en film, faktiskt….

  1. Att våra liv liknar en film stämmer. Ibland en tråkig dokumentär, en halvdålig komedi eller som mitt liv i höstas , vilket mest liknade en Hollywood-film, så absurd var tillvaron.

    Jag tror att vi alla spelar hjälterollen ibland. Vi kan stötta varandra och turas om att var a starka.

    Du är en sann vän och jag är glad att du har funnits där när jag behövt någon.

    Kram raring!

  2. Ja helt jävla sjukt!!! var hos Eja och Andreas i går så vi fick höra vad som hänt!! Satckars lillebror och ER!!
    Men vilken underbar vän han är.. Sånna växer inte på träd.
    Tänker på er ❤

    • Ja, vi lever i en galen värld. Finns liksom inga ord..

      Ja ,M – han är underbar.. Av den bästa sorten, så är det bara..

      Tack -Hoppas att ni mår bra! kram kram

  3. har varit så upprörd !!!!! finns inte ord, men vi finns alla här för er…våran stora familj , så himla glad jag är för att alla finns ! all kärlek till dej o dennis extra mkt nu ! LOVE U !!!!!

    puss betty

  4. man skulle stoppat en nål i hans arm så hade han pyst ut genom rutan…näää kanske inte men fy för såna där…bara förstör… =(
    vi måste hinna me kaffe nån dag ❤
    kisses

Kommentera

