as I close my eyes…

Det finns så mycket som kanske borde sägas, men just idag sätter jag punkt. Det finns så många lådor som kanske borde packas upp, men i takt med att orkidéerna dör arbetar min hjärna på högvarv för att finna logik och mening. Lådorna får därmed stå och jag huserar runt med det som är så där halvklart och gör det mindre halvklart. Tankarna snurrar runt i en sorts evighet med små korta avbrott av telefonsamtal, dagdrömmeri och annat… as I close my eyes I see your eyes.. I dream of your face.. I dream of your smile.. -utan korrekt syntax eller logik..

Inna påminde mig om Kierkegaard härom dagen: ”Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv.” Visst är det så, den som inte förstår det har i så fall aldrig chansat och vågat. Jag vill inte ha det ogjort, jag vill snarare ha mer. Jag behåller därför mer än vad jag egentligen hann att få. Och jag tror att jag gör det för rätt anledning. Jag ångrar ingenting. Det finns bara mer att vinna.

L lyfte tanken att varje dag borde vara en fredag, så därmed; god eftermiddag älskade fredag före fredag. Det finns så mycket som skulle kunna göra denna fredag före fredag till en perfekt fredag. Mina sambor är båda utflugna men jag slutar inte hoppas på att de snart ska komma hem, för det vore en perfekt fredag! Idag är jag dock tacksam för att min kära arbetskollega bjöd på hemlagad lunch och att snälla mamma är på väg hit med semlor- min kock är nämligen utflugen, så jag svälter mig själv för att det är enklast. Det är också underbart att värken börjar släppa och kanske blir det därmed snart dags att flytta klart. Det finns fortfarande så mycket som borde packas.. as I close my eyes känner jag att jag uppskattar att få sova i huset i backen igen…

Kommentera

