…bland klädhögar och annat…

Sömn har inte varit alla förunnade den senaste veckan. Äntligen har jag dock sovit i mer än tre timmar i sträck! Somnade långt innan 00 och vaknade runt 6. Det snöar ute, men bara för att jag har sovit skapligt så tänker jag inte gnälla om det. På något sätt har jag överlevt arbetsveckan, och igen, jag har nog inte varit den piggaste läraren. Däremot så har jag världens bästa elever, så är det bara och det hjälper. Det vita ute får mig att längta efter våren och det enda vemodiga jag kan finna med vår är att då blir det snart student. Men i bakhuvudet vet jag ändå att det är det man arbetar mot, att få släppa ut dem i arbetslivet. Det är en helt ny värld som väntar dem där, redo att upptäckas och utforskas. Själv hoppade jag av skolan sista terminen innan studenten för jag kände mig liksom redan klar att ge mig ut i vida världen.  

Jag ligger uppe i sängen och kanske borde jag sova bort hela helgen. Det hade inte gjort något och det kan vara så att jag faktiskt behöver det. Har egentligen inte lust till så mycket mer, men antar att det blir småplock ändå hela helgen. Möjligtvis borde jag försöka få ihop kläderna som ligger både här och där. De är mina, älskade brors, Ms, syster ysters, hennes killes och pappa fars.. Ja jösses, är det någon mer som har kläder här? Svaret på det är ja! Insåg just i skrivandets stund att jag, B och älskade bror skrattade åt en påse med spinningkläder igår som ligger nere i hallen bland en massa skit på väg ut. Kläderna tillhör B’s mamma. Shit alltså… Någon mer som har kläder här?

När jag väl fått allt på plats måste jag gå till attack mot galgarna. Jag avskyr att ha olika galgar. Det finns värre saker, jag vet, men livet förenklas av likartade galgar, så är det bara. Just nu föredrar jag dem i trä från det blågula varuhuset. I huset mellan 50-skyltarna hade jag vita i min garderob och mörkbetsade i hallen. Hmm.. Men nu börjar jag om på nytt så man får inte vara kräsen. Det finns nämligen en viss lycka och frihet i att släppa alla borgerliga ideal och istället gå mot det enkla och minimalistiska. Kanske blir man något gladare också… Bara en tanke… Kanske borde jag fira smältkompotten av udda galgar?

 

2 thoughts on “…bland klädhögar och annat…

  1. Du skulle dö hemma hos mig raring. Jag har nog lika många olika galgar som antal =)
    Ta ett steg i taget vännen. Behöver du sova så sov. Jag vet precis hur det kämpar inom dig. När både kropp och själ för en kamp. Vila i lyckan över världens bästa elever. När jag mådde som sämst var det mina godingar som fick mig att gå upp varje morgon. Fast helst av allt ville jag bara lägga mig ner och dö.

    KRAAAAM

    • He he! Ja, jag säger ju att jag kanske borde släppa denna noja.. Kanske tyder det på ohälsa? Ja, jag ska fundera vidare på om jag borde behålla dessa olikartade galgar.. hmmm..

      Ja, varför går man upp varje morgon? Man hoppas på en bättre dag förstås… Eller en minst lika bra… Man hopppas på goda nyheter, kärlek, uppskattning och vänskap. Man längtar efter kaffe och skratt..

Kommentera

