The chef returns…

Ny vecka, nya utmaningar. Jag har plockat ned allt vad gardiner heter och jag börjar känna en viss glädje över att 80 & 90 – talet  snart är ett minne blott. Min inredning passar kanske inte huset, men det finns ändå en viss charm i att det nya möter det gamla. Ha, nu skrattar jag högt.. En viss charm, jo visst. Detta kära hus har en viss charm, en viss (s)liten charm. 

På ett bord står pantern som syter yster bestämt ville behålla men mystiskt nog lämnade kvar här hos oss. Visst, jag har själv rosa elefanter i garderoben, men som sagt, de står i garderoben. Jag har för länge sedan vuxit ur skinnsoffor men jag måste medge att jag föredrar Ms soffa som står upp och ned (skumma flyttkillar det där) gentemot pappa fars oxblodsfärgade fladdermusgrupp med infält trä. Den är något skrämmade och inte alls skön. En jättemöbel. Hmm, jag gör dock som killarna säger, eftersom tv’n ändå består mestadels av sportkanaler och annat som jag inte ens kan nämna vid ord. Manlig domän helt enkelt.

Det som blir allra bäst med denna vecka – och ja, det vet jag redan innan veckan börjat – är att the chef will return! Vad kan slå det? Jag väntar med spänning på middagarna som komma skall, och jag har fått ett hett tips att det blir tacos första kvällen. MUMS!  Hmm.. Jag undrar om han kan baka bröd också, för scones vore inte fel! Såg att väninna fixat ihop några och myste med en kopp te. Det vill jag också göra!  Jag hoppas dessutom  på goda nyheter om älskade bror -och det slår självklart tacos vid vidare eftertanke… Jag hoppas innerligt att han inte behöver en operation utan att han kan läka på egen väg, både inre och yttre sår…

2 thoughts on “The chef returns…

  1. Det är en konst att kunna kompromissa om inredning så all alla blir nöjda. Verkligen ge och ta.
    Det är både skönt och vemodigt att rensa upp och kasta. Men mest tror jag att det är bra. Bra för att läka och gå vidare.

    En kram till både dig och bror

Kommentera

