..på kärlekens dag..

Lördagens ljudnivån gör att jag inte hör mina tankar och emellanåt längtar jag bort till tystnanden, till stillheten, till filmen. Många skratt, kort och många glas senare är det med glädje i ögonen som jag tittar på älskade bror. Han sitter bredvid mig på sängen och plirar med pennan. Han är så söt. Han är vänsterhänt och skriver med viss strävan. Brev på brev ska placeras ut och han skrattar högt, nöjd med sig själv. Jag myser och skrattar mest. Visst, vem vill inte ha brev liggandes i trappan när man kommer hem…

Någonstans mellan söndagsmys och flyttlådor är jag tacksam för min familj. Jag är tacksam för mina älskade vänner. Jag överlever därmed två fotbollsmatcher och står ut med lata gossar. Jag njuter av Thai-mat.

Idag är jag tacksam att snickaren väckte mig i morse. Nu är det kärlekens dag och inget slår högre än att känna sig älskad. Det blir inte så mycket mer idag än att thai-sängen ska slås ihop och sedan ska jag ge mig ut på promenad. Det är kallt ute, men lilla samhället vid bergets kant ska utforskas och troligtvis går jag inte själv.

Mamma fyller år idag och kanske borde hon firas på något vis. Det är lätt att komma ihåg, för idag är det ju kärlekens dag. Bland packandet igår missade jag lillasysters födelsedag och jag missplacerade dessutom nyckeln till bilen -detta måste fixas idag innan jag går till sängs. Till helgen så väntar London mig, visst var det så? Ta väl hand om er där ute. Mer kärlek till alla!

2 thoughts on “..på kärlekens dag..

Kommentera

