ett ryck..

Okej, vem behöver friskis och gym när det finns möbler att bära? Den som inte varit i huset i backen vid bergets fot, vet inte hur bra och rent de egentligen har hemma. På något sätt är jag diskmaskinist, tvättmaskinist, lokalvårdare, möbelflyttare samt heltidsarbetande lärare. Det hade räckte med ett epitet, men visst, ibland är det kanske så det är…

Men jag hinner liksom inte allt. Vill egentligen inte det heller. Det är bara det att det är svårt att vänta ut och lämna över till någon annan. Man hinner liksom tröttna i processen och inse att man gör det fortare själv. Fördelen är att jag inte hinner tröstäta. Det är ju ett plus i kanten faktiskt. De har ännu inte upptäckt placeringen av pant och flaskor till glasinlämningen, men kanske gör dem det snart…. Notera att jag skrev kanske. De bör rimligen snubbla över det hela, men risken är väl att det gör ju jag också..

Veckan är fullproppad och mina ungar ska vara på skolan varje dag. Det betyder att det blir mycket fika och många härliga samtal. Det betyder också att jag måste arbeta lite hemma på kvällar för att få gjort det som måste göras. Jag får helt enkelt gör ett ryck på jobbet också.

Just idag blir det dock mest flyttande av möbler hemma och jag hoppas att jag får uppackat en låda eller två, kanske på bekostnad av ledighet i helg. Ja, jaa. Det blir som det blir. Berget av disk riskerar att bli större eftersom det är köksgrejer som packas upp, men hellre det än lådor som står. Disken betyder jag säkert att vi haft en trevlig stund i alla fall. Nu ska jag bara efterlysa en diskare… Själv tänker jag ta en kaffe med kusinens underbara tjej. Sen blir det väl ytterligare ett ryck.

One thought on “ett ryck..

Kommentera

