Mina Converse beträdde fotbollsplanen…

Bland helgens kalas, den sorten utan alkohol – eller ja, där fanns, men vi drack den inte- har jag helt glömt bloggen. På något sätt mår jag nästan för bra för att skriva. Det finns mindre att lätta trycket på när man mår riktigt bra! Har ni saknat mig? Kanske inte.  Lustigt nog har man mer läsare när man mår dåligt -intressant? Vet inte, men man får också då mer respons som gör att man faktiskt mår bättre. Det finns något sorts cirkulärt tänkande även där, inte bara i hinduismens värld. Skadad, ja, något -har religionsvecka med mina lärlingar. Roligt, inspirerande, intressant och fantastiskt kul, men det har sitt pris.

Ja, vad händer då? Jo, allt mellan himmel och värld, eller jord va? Men vi börjar väl med lördag.. I lördags beträdde mina Converse konstgräsplanen i samhället mellan de två 50-skyltarna. Jag tittade på fotbollsmatch. Det verkar vara det jag gör nuförtiden. Ja, jag tittade på fotboll. LIVE. Jag har alltså emigrerat från soffan och gett mig ut i kylan. Fick till och med en fotbollskompis -en väl insatt fotbollsmamma. Underbart! Nu är vi vänner på FB. Jag hade dessutom redan sällskap med mig. Det var en trevlig stund med systeryster och baby Charlie, som hade tagit med värmande kaffe. Dessutom vann dem, vilket alltid gör det hela lite bättre. Det kanske blir en vana, vad vet jag. Helt klart överlevnadsbart… Grammatiskt korrekt, absolut inte. Inte ens existerande..

4 thoughts on “Mina Converse beträdde fotbollsplanen…

  1. Fotboll å du 🙂 Du lever alltså ordspråket man är aldrig för gammal för att ändra sig… 😉 Skojar Therese, men skulle jag leta efter dig så hade jag inte letat där. Så pigg o fräsccch du ser ut så är de kanske där man borde börja hänga… Kram

    • Tack underbara du! Ja, vi är numera ett fotbollen och jag… Du får absolut hänga med mig, alltid!
      Tack för tjejkvällen. Väntar på en repris!
      KRAM =)

  2. så är det me min blogg me, det blir kommentarer o mer besökare ju mer dåligt ja mår ! fantastiskt ! det är dåligt vi ska må alltså hahah =) det är ju roligare att ha en blogg om folk kommenterar o visar att dom finns ! härligt att höra att du mår bra !!!!!!
    puss betty

    • Ja, jag vet att Inna sagt samma sak. Gillar man att frossa i andras vemod? Ja, kanske. Dock gillar jag upplyftande kommentarer och jag delar bara med mig av sånt som jag verkligen vill dela med mig av. =)

Kommentera

