VÅGA VARA EGEN

Jag är mitt i livet. UF-mässans budskap ringer i mitt huvud, så jag säger det till dig också – VÅGA VARA EGEN. Ibland måste man ta chansen!  Just denna vecka, mest mitt i arbetslivet. Själva livet består mest av.. ja, just det… hmmm.. Vi tar det en annan gång… Mitt jobb handlar sällan om 35 timmar på arbetsplatsen och 10 timmars förtroendetid, även om det är så det faktiskt ser ut. Det är så det står på pappret i alla fall. Men jag arbetar med människor, så man måste vara mer flexibel än så.

Jag får ibland något påpekande att ni lärare ni gör ju ingenting, men jag får också motsatsen, vilket jag självklart uppskattar mer. Jag har förmånen att till stor del göra mitt eget schema, vilket står i motsats till många arbetande lärare. Jag har mina elever och jag gör upp möten med dem. Jag har ”mitt program” och jag utgår ifrån deras önskemål. Visst, jag har schemalagda lektioner varje vecka, men jag har också kurser där större flexibilitet krävs. Just nu, när man är mitt i en sådan, är 35 timmar plus 10 helt omöjligt. Men att vara med elever ger mer än vad det tar. För mig är det utvecklande,men samtidigt tillåtande, då jag till stor del kan vara mig själv. Jag har liksom ett eget utrymme. VÅGA VARA EGEN du också!

Om du har tid över på lördag finns det en kul mässa att gå på i THN, Mässa i Ung Företagsamhet, UF-företagande. Den är gratis och alltid väl arrangerad med massa roliga prylar att shoppa eller bara inspireras av. Ta chansen och gå -framtidens företag kan starta just där; Nutiden och Framtidens entreprenörer finns på plats! Ha trevligt! Mitt privatliv, ja, imorgon kanske….

2 thoughts on “VÅGA VARA EGEN

  1. Lyllos dom som har dig som lärare!! Nu väntar vi på att era elever ska bli sugna på att driva uf, så vi får skriva in dig som uf-lärare oxå 🙂 Våga Vara Egen har du fixat hela livet, tror du kommer lyckas med det även mitt i allt jobb, vissa bara är såna som alltid landar med fötterna ner o huvudet upp, tror du tillhör den kategorin ( å med tanke på alla dina skor så bör du ju använda fötterna…) kram kram

Kommentera

