My ******* head

Just nu en tyst stund i ett annars så dunkande hus. Högtalare finnes. Musik finnes. Men ibland har jag god lust att radera playlist’en på Spotify. Samma låtar om och om igen. Inte för att de är dåliga, men för att det blir något tjatigt emellanåt. Bitter Sweet liksom. Det är så jag kan beskriva det bäst. Men kanske är det för att jag mestadels bara kan höra basen. Den slår gott här i huset.”Drop the world, visst, mer the base on my fucking head….

En härlig arbetsvecka har nått sitt slut. Det har varit kul, men dock hårt arbete. Energin har varit på hög nivå, och nu känns huvudet tomt. Jag är trött, men nöjd med insatsen, min och elevernas. Spännande nog fick jag prova snus idag för första gången… Måste ju prova det mesta minst en gång, så har jag alltid resonerat om det mest i alla fall. Smakade skit, kan jag meddela. Och gav mig huvudvärk. Den härligt utlovade mintsmaken, ja, jag vet inte… Vad hände med den liksom? Nää, inte för mig.. Men dosan var söt och härligt grön.

Idag blir det mest lite pyssel för min del, om jag inte totalt somnar ifrån hela kvällen, för så trött är jag. M ska till en vän och underhålla denne (och sig själv) och älskade bror åker säkert iväg på något kul i samhället mellan två 50-skyltar. Jag ser mest fram emot imorgon. Då väntar något roligt, mysigt, härligt och gott, nämligen sushi-kväll i goda vänners lag! Det blir spännande, speciellt då M varken äter fisk eller skaldjur =) Kan man få i han en bit sushi tro?

Kommentera

