jag finns här, under filten

Idag, som skulle bli en superproduktiv dag, har jag spenderat fritiden mestadels under filten. Avslutade arbetsdagen med ett läkarbesök – har jag fått någon allergi? Tja, så kan det vara. Blodprov och en burk Betapred, och sen får vi se vad beskedet blir. Det tar några dagar och ändå kan det bli så att jag inte får några svar.

Fördelen med att ligga under filten är att man får lite service. Idag fick jag, lyckliga mig, lagad mat. Back-up planen var smörgås, frukt och yoghurt, men det byttes ut mot spagetti och köttfärssås. MUMS! Det smakar alltid bättre när någon annan lagar. Jag hjälpte faktiskt till lite, men det gick så där. Blev till att lägga sig på soffan under filten, för jag gjorde tydligen mer nytta där. Provade också att köra gårdagens trick, kolasås med vaniljglass, men det hjälpte föga idag. Två jättekoppar kaffe senare och är jag fortfarande trött och känner överhuvudtaget ingen sockerrush…

Nää, tillbaka under filten…

2 thoughts on “jag finns här, under filten

Kommentera

