begränsningar?

Prästen sa till mig att; ”Du förstår Therese det du kallar legenden om Jesus, ja, det är just det att jag inte tror att det är en legend.” ”Ha, du tog mig i min fördom, och det är just därför är vi här”, svarade jag snabbt. Man måste veta sina begränsningar, därav har jag spenderat en stund hos prästen med min elever. Jag vill summera det hela som trevligt.

Jag har dessutom träffat tjejerna för en kort genomgång av veckans modevisning. Jag ska promenera i kläder för en god sak. Kläderna var väl inte min stil fullt ut, men är ägarna nöjda, så är jag nöjd. Det är ju bara för ett par timmar och blir säkert kul. Intressant nog gick det mest något i blått, vilket inte alls är min färg. Det sa jag senast till mamma M nu i veckan -jag ville inte ha en tunika hon köpt, just för att den var blå – istället ska hon lämna tillbaka den och ta något annat som passar henne bättre. Den passade mig dock bra i formen, men den var just blå. Nja, där ser man…

Hemma tar drömmarna vid. Vi har sökt på resa efter resa och nackdelen med mitt jobb är att man är ganska så bunden. Livet består av två terminer och däremellan har man fritid. Den som vill resa med mig kan alltså bara resa när jag kan. Det begränsar urvalet något. Det ökar dessutom priset något, ibland massor. Vad det blir för spännande får vi se imorgon. Förhoppningsvis slår vi till på något intressant. Vi avslutade kvällen med pizza och  Alice i Underlandet. Dessutom fick jag massage. Det finns inga begränsningar. Jag har tur. Ofta..

Kommentera

