köpstopp på jeans…

Just nu har jag egentid i stugan i backen. Det är skönt. Det är tyst. Nyss lämnade en hojtande älskad bror lyan. Han hojtade för att pannan ej var på och för att vattnet därmed var iskallt. I handduk sprang han snabbt över till mormor, och hojtandes kom han tillbaka för även där tog det varma vattnet slut. I detta hus måste man planera även det oplanerade.

Ibland får jag dille på vissa saker. När vi hängde tvätt häromdagen konstaterade jag att” jösses, vem äger alla dessa jeansen?” ”Ja”, skrattade M, ”det är nog du”. Och visst var det så. Hmmm, jag som trodde att jag inte hade några jeans alls. Tydligen har jag resonerat så i varje butik jag besökt och därmed inhandlat minst ett par jeans. Idag hämtade jag ett paket på posten, bland annat fanns där ett par blåa jeans. Nu är det därmed köpstopp på blåa jeans. Men visst, skulle jag hitta ett par jättesnygga så kan de slinka med, den rätten förbehåller jag mig.

Årets första bikini är inhandlad. Tänkte att det skulle motivera mig till att träna. Och visst, det gör det. Men oftast konstaterar jag att det är enklare att inte äta, vilket är helt fel och urbotat dumt. Den satt dock okej i just den vinkel jag tittade i för tillfället, men ändå… Kanske borde detta vara året då jag lär mig att göra armhävningar? Ja, det är härligt att träna när man väl gör det, men jag hamnar ibland på latsidan och bara vägrar. Om ni bara visste vilka ursäkter jag kan hitta på. Den största är nog att jag inte gillar att svettas och träna med andra människor. Är inte mycket för gruppaktiviteter. Eller sportsliga aktiviteter över huvudtaget. Det är kul ett tag, sedan tröttnar jag.

Ikväll ska jag köra mamma till en kompis. Jag ska också fixa lite med mina prylar och laga mat. Vi konstaterade igår kväll att det får bli lite bättring på våra matvanor. Det samtalet hade vi efter pizzan vi just ätit. Idag blir det därför något mer av husmanskost i form av kyckling i ugn med rostade grönsaker och potatis. Jag slänger allt i en form och låter det sköta sig självt. Enkelt och gott. Det fanns ju en tanke på våfflor dessutom, men vi får se. Kanske orkar man en i alla fall? Men med tanke på bikinin skippar jag nog glassen. Men jag förbehåller mig rätten att ändra mig..

Kommentera

