Städerskan har anlänt!

Det börjar närma sig slutet av en riktigt bra dag. Idag har vår städerska varit här! Tänka sig, vi har anställt en underbar mamma till att hjälpa till med städningen som ingen här i huset riktigt hinner med. Därmed hann jag arbeta lite, M vek tvätt (det gick enkelt framför Tv’n) och älskade bror… Ja, han rakade sig och firade med dusch. Vi hann dessutom att storhandla lite. HÄRLIGT!

I det rena huset väntar nu lite mat och sen blir det nog mys i soffan. Vi ska bara fixa lite uppe också, med kläder och annat. Älskade bror sticker nog in till 50-skyltarnas paradis. Imorgon börjar stegtävlingen och jag har konstaterat att det är 37 steg från sovrummet till vardagsrummet. Eftersom jag numera är hundlös och tar bil till mitt arbete måste jag hitta fina gångvägar här uppe i byn vid bergets slut. M har lovat att traska med, och kanske kan jag få med hans kära mor också -hon ska ju stega hon med!  Idag regnar det dock, så promenaden avstår jag ifrån. För just idag i alla fall. Tävlingen börjar ju som sagt inte förrän i morgon. Jag summerar härmed sista mars som bra.

Kommentera

