Våfflor istället för vattenhål…

Äntligen en stund för mig själv! Har burit massor hela dagen -helt slut…  Det är något invecklat att bo i ett hus utan förvaring. Man måste liksom tråckla lite mer än vanligt då. Att vi är tre personer som bor här bidrar nog, plus två bonuspersoner som har mycket grejer här. En levande, en död. Dock är det väl jag och pappa far som har mest bös helt enkelt.. Så är det nog. I tanken så känns det som om det hade varit lättare att flytta in i ett tomt hus, men ja, nu är det ju inte så. Och kanske är det lite av tjusningen ändå…

Jag har inte passerat marknadens stånd, inte på flera år faktiskt. Det lockar inte mig att köpa massa trams. För det är vad jag tror att dem har, och jag skriver det utan att faktiskt veta. Jag bara antar. Jag har nog med saker. Konstigt nog så resonerar jag inte så när det kommer till skor, men det är så det får bli i framtiden. Om jag nu inte lyckas städa ur rejält och därmed får behov av nya inköp. Hmmm, värt att tänka på. Men kanske blir det kappsäcksliv ändå.

Kvällen börjar raskt närma sig, men jag gläds ändå åt att det fortfarande är ljust ute. Det var ju det där med marknad, men igen… Jag kommer nog inte gå på marknadsdisco, även om det möjligtvis är en av de bättre kvällarna på vattenhålet mellan 50-skyltarna. Istället har jag utlovat våfflor till en arbetande kille, som dessutom har match imorgon och därför ska upp tidigt. Det ni! Det blir våfflor istället för vattenhål. Jag är snäll jag. Men det är han värd.

2 thoughts on “Våfflor istället för vattenhål…

Kommentera

