dagen efter…

Idag är det dagen efter. Jag blir kvar på soffan och konstaterar att solen får skina på alla andra. Jag har laddat upp med godis och räknar med att få massor av pussar, lagad mat och allmän kärleksfull service. Redan fått pytt i panna och ägg som brunch -mums! Han är ju helt underbar, Mr M. Jag kan inte säga det nog gånger.

Jag mår inte dåligt, okej då, lite ont i huvudet, men det ska man ha efter räkfrossa med härliga väninnan. Det blev en massa god dryck av diverse valörer och klockan var mycket när jag blev hämtad av M, så inte kan jag skylla på räkorna. Vaknade givetvis tidigare än tidigast, men Harry Potter och Halvblodsprinsen gav mig några minuters sömn till. Det är skönt att somna när man ser på film.

Jag har rört bort min stegräknare under natten och jag frågar mig om det verkligen är möjligt. Mystiskt har den plötsligt försvunnit och jag undrar om det är så att jag har lagt den på ”ett bra ställe”, om jag inte nu glömde den hos älskade väninnan. M brukar säga att jag är rörig ibland. Flummig var nog ordet han använde, och kallade det ett släktdrag från mamma. För inte så längesedan hittade jag mitt vattenglas i kylen (det var på kylning så klart) och idag rörde jag bort ett glas mjölk för att sedan hitta det där jag faktiskt hade ställt det senast. Tänka sig!

Så för att summera, liggandes på soffan utan stegräknare. Jag tänker därmed inte stega särskilt långt idag, max till toaletten, vattenkranen och möjligtvis till bilen om jag kan få M att hämta någon god hämtmat ifall han inte vill göra en ytterliggare anrättning för att bota mina åkommor.

Okej, nu känner jag att skrivandet kräver mer än vad jag har ork till.. Det blir till att vända blicken mot tv’n. Och ja, jag ska kommentera min ändrade status..Det blir som det blir ibland… Och just nu är jag kär, så det så..

6 thoughts on “dagen efter…

  1. Hoppas att du har piggnat till 😉 Jag längtar efter att få sova. lan tar på krafterna. Det märks att jag inte är 18 längre =)

    Njut av livet. Du förtjänar den lycka du har i din hand.
    Kram på dig raring<3

    • Tack vännen!
      Ja, LAN är nog lika krävande som en flaska vin, minst!
      =)

      Njuter av fulla drag – ja, visst förtjänar jag allt detta! Min goa goa snygging =)

      KRAM KRAM KRAm

Kommentera

