Söndagsmys

Vaknade och såg mer eller mindre ut som ett penntroll. Jag har lockigt hår och det märks. Speciellt på morgonen om man lagt sig med nyduschat hår. Kaffekanna nummer två är snart urdrucken och jag har bara pysslat lite efter frukost framför Tv’n. Behöver jag förtydliga vilken kanal som var på?  Det var inte jag som valde. Vi gick och la oss tidigt och vaknade därmed tidigt. Jag är inte mycket för att ställa klockor på helgen, men eftersom Mr har fotbollsträning och matcher på diverse tider, så fick det bli så. Men visst är det härligare att vakna innan klockan ringer? Ja, det är det! =)

Idag är det en härlig dag. Jag ser fram emot en promenad i solen med vännerna, som just nu lyser i sin frånvaro. Både vännerna och solen. Dock säker på att de och den återvänder. Det ingår liksom i mitt söndagsmys. Det har jag redan bestämt.Var det tipspromenad också? När? Var? Stegräknaren har återvänt från sitt superställe och den är på. Mitt söndagsmys innefattar därför även motion idag, på så där lagom nivå. =)

Nästa helg vid den här tiden så är vi i Alicante. =) Ska bli så skönt att få slappa i solen och bara ha semester. MYS på hög nivå , och några kalla öl. M’s penicillinkur har då tagit slut, så även han får dricka då. Ska sanningen fram så veta jag ingenting om platsen vi ska till, så det blir minst sagt spännande. M’s mormor, som bor där, var lite bedrövad över att vi missar marknaden på fredagen då vi kommer, men glädjande nog är det citronmarknad på söndag, vilket var ett måste. Det är väl det enda vi har planerat. Förut bilen som vi hyrt. Det kan bli något av en roadtrip.

Hmmm.. Fick jag plötsligt ont i halsen?

Kommentera

