Vad är egentligen Valborg?

Då är det snart Valborg. Vad är egentligen Valborg, förutom alla föräldrars mardröm? Den handlar väl vanligtvis om att dricka, men för mig blir det en lugn Valborg. Startar upp helgen med att grilla, och vad jag vet så börjar jag lördagen med en kopp kaffe. Det räcker långt det. Det var annat på den hedniska tiden, men okej, jag lever ju här och nu. Kvasten får därmed stå.

Idag har jag gått upp med tuppen. Det kan ibland vara så att jag känner mig något trött när jag ska gå upp, så jag har kommit på att det är enklare att gå upp med M, trots att han ska upp en hel timma för mig. Då hinner jag både dricka kaffe och surfa runt lite innan min klocka ringer. Det är skönt och innebär mindre stress. Jag hoppas bara att han står ut med mig och inte föredrar att husera ensam under morgontimmarna.

Solen skiner och jag mår bra. Det gör att jag ägnar mindre tid åt bloggen. Den känns plötsligt inte lika viktig längre. Detta faktum är något skrämmande. Det är lite som att klippa navelsträngen, men det känns befriande ändock. När jag startade bloggen så var det ju för att jag mådde dåligt, och jag kan ju omöjligt påstå att det är illa att må bra. Jag kommer nog alltid att skriva och fota, det är ju så det är, men suget efter bloggen, ja det är inte längre lika starkt. M sa igår när vi konstaterade att jag inte hunnit blogga, att han hade del i det. Och visst är det sant. Vi gör liksom annat, ofta tillsammans…

Och du M, i februari lovade du mig nybakta scones… Hur går det med dem?

Kommentera

