förlåt -jag kan råka äta upp allt godis…

Eftersom vår städerska har rymt, tänkte jag fixa lite extra. Vi har sex rum och kök, och lite vilja till att städa. Istället  deklarerade jag via sms ” Jag säger förlåt redan nu, för det kan bli så att jag råkar tugga i mig hela godispåsen. Men jag hoppas att du förlåter mig för jag e ju lite sjuk. Puss!”. Jag åt inte upp hela påsen, men nästan.

Ganska så förkyld skulle jag beskriva mitt tillstånd. Somnade helt ifrån allt jag planerat att göra igår, och jag känner att  jag blir inte effektiv idag heller. Visst, måste jobba på dagen, och ikväll till och med, vilket jag sett fram emot… Typiskt att känna sig hängig då, men det är bara att bita ihop och se glad ut. Sedermera vet jag inte om det kommer att lyckas särskilt bra. Kanske kan resterna av godispåsen fungera som en återställare?

Kommentera

