sjukligt fredagsmys var det här…

Jag såg en överkörd igelkott på väg till jobbet och det är ungefär så jag känner mig. Så fruktansvärt förkyld. Kanske inte överkörd, men minst sagt något mosad. Trots detta så har jag ändå haft en bra dag. Detta är min sjukliga fredag.

Jag är nöjd över att jag lyckades att ta på mig lite mer än bara täcke när jag tidigt i morse gick ner för att göra sötnosens mackor. En, eller möjligtvis två, kaffekoppar senare stod hantverkarna utanför mitt fönster och jag kände plötsligt att min tunika var kanske lite för urringad och möjligtvis något kort. Det tog tid innan jag kunde smyga mig upp på övervåningen, men dit kom jag hur som helst.

Mitt arbete flöt på bra och det var många individuella upplägg, precis som sig bör. Jag hade också orken att kolla upp hur det går med min tjänst. Äntligen har jag gjort mina hundår och är därmed på tur för fast tjänst. Det gör egentligen varken till eller från pengamässigt, men visst, alltid bra att säga att man har fast istället för ett års tjänst i taget som jag haft ”up until now”. Ja, fortsättning följer…

Ikväll väntar soffan i utbyte av fotbollsmatch.Eller ja, jag är redan här… Jag tappar gradvis hörseln, vilket är något som händer ofta när jag är förkyld på grund av alla öroninflammationer jag haft som barn. Det innebär att snickarnas hammarslag inte hörs så väl, vilket är positivt. Tyvärr har jag smittat älskling också, och det som är positivt med det är att han ligger bredvid mig här i soffan. Sjukligt fredagsmys var det här…

Kommentera

