olika delar av världen…

Om du skulle se mig nu, så skulle du säga, att det där, det trodde vi inte för ett år sedan. Det finns inga likheter med hur livet var då. Det finns inga likheter med hur livet är nu. Det är på både gott och ont. Det bästa är givetvis ron i kroppen, som ändå är blandad med rastlöshet och iver över att se världen. Drömmarna som ska uppfyllas.

Det ska inhandlas en karta och där ska jag sätta nålar, möjligtvis tvåfärgat, för visst har Mr M och jag rest mycket, men ändå har vi sett helt olika delar av världen. Vi delar dock några platser och fler ska det bli, först Dublin och sedan Bejing. Gärna något där emellan, om jag får bestämma.

En dag som denna kan jag sakna den trädgården jag hade då. Jag har grävt med tusenlapp efter tusenlapp, och visst saknar jag blommorna, bärbuskarna och lökarna. Saknar uteköket och grillen. Men den orken jag hade till trädgård just då finns inte idag. Jag längtar efter en lägenhet, dock gärna med uteplats. Jag saknar också hunden som lyckligt rusade runt i trädgården. Turligt nog träffar jag honom i helgen. Det ska bli spännande!

Idag har det varit en lagom dag… Lagom allt. Lagom med arbete, lagom med fix och lagom även på latsidan. Visst, stegen är för få, men i min lilla värld har jag dock täckt distanser som stegräknaren bara kan drömma om. Nu är det dock dags att ta några ynka till… Älskade bror spelar så att det klirrar i glasen och Mr M är nog på väg hemåt från träningen. Själv tar jag mig en nypa luft. Träden är ju så vackra nu..

2 thoughts on “olika delar av världen…

  1. Du sakanr väl grannen och ”ostkroken” lite oxå. Vi saknar dig nu när våren är här och man kan ta en kaffe eller sider i trädgården. Kram

Kommentera

