Kanske mest till dig!

Helgen har försvunnit med stormsteg. Fredag blev till lördag och innan man knappt visste ordet om det, var det matchdags. Mamma M ringde faktiskt och frågade var jag var precis innan matchen, och ja, det undrar jag själv, svarade jag sanningsenligt.

Efter att ha kammat hem en poäng följde lite kalas här hemma, även om jag hoppade i säng allra först. Ibland så orkar man inte, så är det bara. Men kanske var det just det som gjorde söndagen extra bra förutom det självklara, så som nybakta bullar och thai-mat?

Veckan har en hel del att erbjuda. Det väntar både firande av 17’e maj och operation för Mr M. Jag själv har mest lite småfix och kanske blir jag något av en sköterska som får ta hand om sjuklingen, vilket jag ser fram emot. Inte att han ska vara dålig och behöva hjälp, utan det som komma skall, att han i framtiden förhoppningsvis slipper vara sjuk.

Du, ja just du… Jag brukar säga att ”det är tur att du är söt”, men det är mer än så. Det är något särskilt med dig. Det är bland annat för att du alltid gungar med från sida till sida, diggar liksom, varje gång du hör en låt i reklamen. Visst, det är omedvetet, men så himla gulligt.

Det är för att du lyssnar på vad jag säger, även om du inte alltid får svar på ”vad sa DU?”. För att du har en närhet, till mig och till livet. För att du aldrig har långt till ett leende. För att du ofta gör det oväntade. Helt enkelt, för att du finns…

2 thoughts on “Kanske mest till dig!

Kommentera

