Imorgon får du absolut inte äta tacos!

”Imorgon får du absolut inte äta tacos”, var bland det första han sa… Älsklingen blev kvar över natten, lilla stackaren, så idag är det bara jag. Men han lät dock okej, om än något förkyld, och hade inte ont. Inte ont ännu, borde jag kanske skriva, för det kan bli så. Att ta bort mandlarna lär nämligen inte vara bekvämt, har jag hört. Efter denna helgen vet jag mer. Sjukvårdare och uppasserska fröken Skoogh, om jag får be. Det är tur att han är söt, extra söt dessutom.

På fikan hos goda vänner igår skojade familjen L om allt gott som jag kan unna mig i helgen, bland annat pizza, tacos och annat som man kan bli riktigt sugen på medan sötnosen endast får hålla sig till flytande föda, så som yoghurt, kräm, glass och soppa. De skojade friskt om att jag borde smaska riktigt högt och sitta nära så att han känner dofterna. Jag har dock lovat att äta fisk och skaldjur hela helgen för det gillar han inte alls, men det tillhör mina favoriter så jag antar att vi båda tjänar på det. Åhh vet ni vad? Det var fika av toppklass -gissa! GLASS I STORA LASS! =D

Så trots att det är fredag imorgon så blir det inget tacosmys här. Jag gör därför som andra halvan av Sverige och unnar mig lite räkor från fiskbilen. Till det så blir det nog lite aioli. Det var jätte länge sedan och ska bli så gott! Och Mr M… Ja du… Glass?

4 thoughts on “Imorgon får du absolut inte äta tacos!

  1. Man har ont efteråt och nog inte så sugen på mat. Mer glass och dricka.
    Det jag minns från när jag blev av med mandlarna som 27-åring är (förutom världens snyggaste narkosläkare) var att rösten förändrades. Den blev hesare och det tog lång tid innan den blev som vanligt igen.

    Räkor är gott! Nu kom jag på vad jag ska äta i morgon! Krabba. Som jag fiskat tillsammans med pappa och som jag sparat i frysen till ett speciellt tillfälle. Det är det imorgon tycker jag =)

    Kram raring

    • Åhhh, den färska sorten! LYX! Har precis mumsat i mig en burk krabba.

      Han kan bli mer manlig alltså -spännande! För hesare ärr väl manligt? Eller? Oj, detta blir ett blogginlägg imorgon, känner jag.. =D

      Jag som hade sett fram emot att han skulle bli friskare, och det räcker gott!
      Kramis!

Kommentera

