Jag vill ha mat som dig ********

Tänk, allt syns inte på utsidan, så är det. I jakten på flytande föda hamnade vi uppe på cafét bredvid. Detta efter ett konstaterande att strandbaren ännu inte serverar någon glass. Det luktade gott av stekoset och wienerschnitzeln såg väldigt inbjudade ut, dock är stekt kött off limit så det blev glassbaren. För min del är det ok, men Mr M, ja, han är hungrig. Någonstans i mitten av mjukglass-ätandet utbrister en liten son till sin mamma: ”men jag vill ha glass som han där”, varpå mamman svarade ”möjligtvis efter maten”. Barnet var missnöjt. Jag fnissade till åt det komiska i situationen medan Mr M suckade lågt ”och jag vill ha mat som dig ********”.

Något som däremot syns är faktumet att snickarna äntligen har rivit sin ställning vid entrén. Det är något trevligare att komma hem. Jag konstaterade att fönstren var trevliga. Men allt syns inte på utsidan. Jag har precis tagit av mig skorna, trots att jag vandrat runt inne ganska mycket sedan jag kom hem från jobbet. MED DAMMSUGAREN I HÖGSTA HUGG. Byggdamm är ett rent helvete, speciellt när vi snackar arbete med sticksåg. URS och FY. Belöningen idag var dock Mr M’s nygräddade våfflor, med grädde och drottningsylt till. Det hjälper….

Kommentera

