ursäkta att jag är sen…

Igår hade vi en alldeles underbar kväll. Vi slogs mot pirater och käkade mat på stället med den rödgula skylten. Mest gul kanske… Man kan förstå att sötnos är sjuk, för inte ens mat från stället med den rödgula skylten går ner. Kan man kalla det allvarligt? Det skulle jag påstå. I dag gör han sin första arbetsdag och jag hoppas att det går bra. Annars har han dock möjlighet till sjukskrivning en vecka. Jag får fluffa till sängen när han kommer hem och ställa dit dator och vatten, så han kan repa sig under kvällen. Det kan funka!

Gårdagen blev också befäst som startdagen för konstaterandet att ”ursäkta att jag är sen” har börjat gälla även mig. Jag som sällan varit sen. Nu är jag plötslig sen till det mesta. Hur blev det så? För mycket att göra? Snurr i huvudet? Jag säger Ja till de sista två, för frågan kvarstår dock. Jag lägger därför fram bevis NR.1.

På väg till jobbet, efter flera upptäckter av ”jag måste verkligen klippa mig”, hoppar jag snabbt in på salongen för att boka en klipptid. Jag blev så glad när hon sa ”det finns en tid idag, för det var bara klippning va?”. Nöjd över att få det hela över så snabbt och enkelt, så frågar jag om hon tycker att jag behöver göra slingor också: ”jag trivs dock med min färg, eller tycker du att jag ser för jävlig ut?”. ”Nej, du har fin färg”, svarar hon. Underbart, då tar vi bara en klippning. Perfekt!

Väl på jobbet inser jag att jag har bokat klipptid på en tid då jag hade annat att göra. Jag skriver hade, för mötet blev inte av då ingen av oss hade tid. Något sen springer jag upp till salongen och känner viss tillfredsställelse över att jag endast (!! -varningssignaler redan här!!) är några minuter sen. Min frisör ler dock värmande åt mina ursäkter så mina sena ankomst suddas ut och blir till intet.

Min frisör är något av en Edward Scissorhands och efter 20 minuter har mitt hår tvinnats och dragits fram i en mohikan medan saxen svept över mina plattångsrätade lockar. ”och när ska du göra slingor? Det kommer att bli riktigt bra med lite slingor. Du behöver nog inte färg, men absolut lite ljusa slingor”, frågar Scissorhands och tittar på mig med sina mörka, nästan svarta ögon… Vad svarar man på det? ”snart” / ”jag hinner inte det just nu…” / ”ursäkta att jag är sen”

Kommentera

