Blandat blod

Plötsligt på hyllan ser jag en bok. ”Sötnos, har du hunnit skriva en bok medan jag var hemma?”. Jag frågar därför att dess titel är Blandat blod. Det är självklart ironiskt, men det är den humor som är på lagom nivå efter att ha spenderat ett flertal timmar på sjukhus just på grund av blod. Sjuksköterskan har sina barn med sig och dem springer omkring, och trots att vi båda gillar barn känns dem något störande.

Bland det sista jag sa igår kväll var att imorgon blir det nog en bättre dag, men tänk så fel jag hade. Vid åsynen av en huvudkudde full av blod fick jag ringa sjukvårdsupplysningen som slutligen rådde oss att åka in till akuten. Där beslöt man snabbt att skriva in Mr M och bränna för att stoppa blödningen. Det troliga är att jag får hämta hem honom imorgon. Det finns ju bättre sätt att spendera en lördag, men det var så här det blev…

Vi var så nöjda över att det gått så bra efter operationen, men det var visst inte över ännu. Det kan bli så att vi faktiskt måste ställa in vår resa till Irland. Oerhört trist men kanske ett faktum. Det finns dock en reservplan, och det är att bjuda med vännerna och gå på lokal. Vi kan visserligen inte doppa oss i vattenhålet skulle jag tro, men dem kanske kan göra det åt oss?

Kommentera

