Leva här och nu……..

Då summerar jag en arbetsinsats, för i samband med denna student tar min första årskull sin examen. Det var en härlig dag igår, om än något dyster. Dessa fina ungdomar, dessa mästerverk, tar nu steget ut i livet och det behövdes inga tal, inga särskilda ord på vägen. Det vi inte sagt till varandra under nästan tre år, det behövdes inte sägas igår. Det behövs inte en särskild dag till det. Det räcker med att ha varit närvarande varje dag. Allt är redan sagt. Det är en del av mästerskapet.

M sa härom dagen ”kan vi inte bara leva i nuet”, och det är så sant som det är sagt. Att finnas här och nu är mer än att bara andas in och ut. Det är dock svårt, för man tittar gärna framåt och över axeln bakåt. Att smida planer, att drömma kan vara underbart, men det gäller att leva här och nu. Vårda därför varje dag. ”You only live once”…

4 thoughts on “Leva här och nu……..

    • Hej Willow!
      Välkommen hit!

      Åhh, tack själv! Inte min student, utan mina elevers! =D

      Hoppas att det går bra med ditt sökande efter lägenhet! Och tach för dina värmande ord! ”What comes around goes around!

      Ha en underbar veckan! Jag kikar förbi. =D

      ❤ tillbaka!

Kommentera

