Dublin and a cold Guinness PART 2

Idag är jag något trött, så jag kan därför bli något fåordig. Mr M har inatt sovit som en tibetansk bönekvarn, vilket gjorde att en hel del sömn uteblev. Det borde ju inte betyda att jag också skulle ha sovit dåligt, men med tanke på att han den senaste tiden varit sjuk finns det en inbyggd oro och den bidrog till att även jag hade svårt att sova. Men jag har lovat PART 2, så här kommer den. Man kan ju inte missa Guinnessen när det är Dublin vi pratar om!

Dublin är en alldeles underbar stad! Den påminner mycket om New York, med den skillnaden att den endast har en skyskrapa. Inte var den särskilt hög heller, utan snarare ett rivningsobjekt. När vi lämnade Tempel Bar för en promenad mot Liffey River hamnade vi här. Lustigt nog höll Mr M en lång redovisning om bron. Han hade visst hunnit med en del läsande medan jag fixade till mig. Det märks att han gått guideutbildning!

Happy Pills -en härlig godisbutik där man fick godis i små medicinflaskor av glas. Hur söt som helst!

Hard Rock -Love all, Serve all. Dryck och tröjor! I baren bredvid hade vi äran att se en naken irländare. De skrattade gott han och hans två vänner -ända tills de blev arresterade. Klockan var då ca 12 på dagen -misstänker att det var slutet på gårdagens fylla!

Självklart blev det Hop On Hop Off – Buss chauffören ger oss sitt Jack Nicholson smile från The Shining. ”Are you with him?” frågade han när vi gick på. ”I’m very sorry to hear that” skrattade han glatt ut på mitt jakande svar. Alla i bussen fick också ta del av detta då han även var bussen guide och hade mikrofon. Ovan Dublins motsvarighet till London Eye, som turligt nog inte var i funktion, tror vi. Jag är ju höjdrädd så tyvärr fick inte Mr M åka den när vi var i London men jag har lovat att det ska bli av ”snart nog”. Dessutom ser ni en arkitektritad bro av Irlands symbol harpan. Nu ser vi harpor över allt!

Det är inte alla dagar man stöter på Hare Krishna -spännande upplevelse!

House of Wax var en spännande upplevelse. Vi träffade på många kändisar och blev dödade samt mycket annat!

Filosoferar med Oscar Wilde och viskar hemlisar till James Joyce. Det gäller ju att ha en inre monolog, så är det ju bara.

Ja, vem är vem liksom!

Oki! Det var allt för nu.. Vet ni va!! Det blir en part 3… Fortfarande har vi ju inte nått fram till Guinnessen!

Inte att förglömma är den goda mini-burgaren på Eddie’s Rockets ! MUMS! Så ni får en bild till! =D

 

 

One thought on “Dublin and a cold Guinness PART 2

Kommentera

