En onsdag i soffan!

Äntligen TV! Snickarna klippte ju av sladden för en tid sedan och efter det blev det helt enkelt ingen ordentlig signal in. Nu har vi i alla fall fixat detta med hjälp av Pappa M. Det är otroligt vad TV’n känns stor när man inte tittat på den på ett tag. Visst har det varit mysigt att ligga i sängen med laptopen i knät, och vi är bara på säsong två av Scrubs, men det finns något skönt med att bara slappa framför TV’n och göra ingenting. Precis som nu..

Idag vaknade jag superförkyld, men jag är inte bitter jag för igår var dock en alldeles underbar och härlig kväll. Jag städade efter mig själv och de två små grisarna. Sedan myste vi till oss och jag fick massage, vilket är alldeles underbart när man är trött. Min förkylning gör att mina planer på att gymma läggs på hyllan och jag får enbart njuta av att Mr M blir mer fit, vilket är helt okej med mig. Jag ligger här i soffan och mumsar jordgubbar och lite nötter varvat med kaffe.

Vi är fortfarande på jakt efter bostad. Vi har inte hittat något ännu, men vi hoppas på att hitta något snart. Det vore skönt att veta var vi ska bo, om än för en tid. Mr M fick förlängt sin anställning idag -härligt! Löneförhöjning dessutom -ännu bättre. Jag längtar dessutom efter att arbeta utomlands igen, så den som har tips på arbete någonstans på en varm plats får gladeligen höra av sig till mig.Tänkte bara lite snabbt berätta det för er. Drömma kan man alltid göra. Oki, nu får jag fästa mina ögon på TV’n. Det var ju ett tag sen sist!

Här nedan ser ni oss på toppen av Guinness Bryggeri i Dublin. Skönt att det snart är semester igen! Längtar redan!

Kram på er…

Kommentera

