Ett Foto I Timman

Jag är medlem i EFIT. Det innebär att man under en dag tar ett foto varje timma. Låter det intressant? Andra EFIT-are hittar ni här!

Här är min tisdag 21 juni.

6.15

Uppe med sötnos för att hjälpa honom att göra morgonmacka. Bänken var dock fylld av kladdkakemuffins med dumle i som vi bakade sent igår kväll. Fick dock plocka fram kameran också, så älskling fick fixa mackan själv.

8.40

Ett mindre smart beslut att gå och vila en stund efter att älskling gått till jobbet. Vaknade sent och fick snabbt iväg eftersom jag börjar jobba kl 9.

9.10

Igång på jobbet. Börjar med att sätta på datorn medan jag smuttar på en kopp kaffe. Bannar mig lite för att jag tackat JA till Sommarskolan, eftersom jag egentligen har semester.

10.10

Frukostfika med sommarskolans elever. Enkel macka med ost och gurka samt kaffe =D

11.10

Rättar ett Nationellt Prov i Engelska A.

12.10

Under sommarskolan har jag fler ämnen än mina egna. Jag har bland annat en elev som pluggar Samhällskunskap A -inte mitt ämne! Men han är dock en skön prick att diskutera med så det flyter på.

13.10

Lägger in väskan i bilen. Det är dags att åka hem.

14.15

Börjar preppa middagen. Det blir baconlindad kycklingfilé som jag ska fylla med ost, ädelost samt ”kossan” med smak av tomat och peppar.

15.15

Maten är klar. Nu inväntar vi bara sambon som slutar sitt jobb 15.15. Hoppas att han gillar det!

15.35

Så här blev det. Detta är dock min tallrik. Mr M ogillar ”träd”. Det är baconlindad kycklingfilé med stekt potatis. Såsen är en ostsås med chili och grädde. Man steker de baconlindade fyllda filéerna i stekpannan och lägger sedan över dem i en ugnsform. Slänger i grädde och ost samt chili i stekpannan och kokar upp för att sedan hälla såsen som blir över filéerna. Vips in i ugnen med allt och glöm bort i ca 30-40 min i 200 graders värme. GOTT!

16.10

Efter att ha gottat oss med kaffe och kladdkakemuffins så myste vi till oss i soffan och började se en film på filmkanalen.

17.10

Vi ser fortfarande på film. Mr M har hoppat över till 3-sitsen medan jag ligger kvar i 2’an.

18.10

Massage. Vi tycker mycket om massage. Idag var det min tur att ge och ni får nöja er med en bild på oljan! =D

19.10

Hälsar på min hund Leo som jag har ”från ett tidigare förhållande”. Det blommade fint i trädgården och han hade sin lekkompis Wiggo på besök. En liten jack russel som tyvärr hoppade ur bild trots flera försök. Jag brukar kalla honom för ostkroken. Han står vid sidan av mig och skäller lyckligt!

20.10

Kloklippning som belönas med rostbiff. En nöjd rottis!

21.10

Hemma och sitter med ritningen på den nya lägenheten. Mumsar på lite grönsaker i rödcurry. Starkt som attans så jag lade till lite saltiner också. Jag har sorterat räkningarna dessutom.

21.40

Celebert besök i trädgården! KUL! Inte särskilt blyg alls.

22.10

Vi tar oss en skiva rostat bröd, för det har jag längtat efter, och småpratar framför TV’n. Mest om hur det gick på M’s träning och vad mamma sa när jag var där förut. Vad som visas på TV’n är någon asiatisk kampsports film. Jag dricker färskpressade apelsinjuice för att bota min förkylning medan Mr M tar sig en folköl.

Oki.. Nu ger jag mig för kvällen!

Här kommer ett foto som jag förmodligen inte borde visa, men den klargör helt klart vår nivå av trötthet. Håll till godo!

Ha det bäst så ses vi nästa gång! Kram på er alla EFIT-are!

21 thoughts on “Ett Foto I Timman

  1. Härligt att följa din dag. Jag blev kvar betydligt längre än planerat. Så är det när man måste argumentera om pedagogiska vinster före de ekonomiska med den som håller i pengarna. Vi lyckades kompromissa. Alls för elevernas bästa!

    Det är tur för dig att jag är mätt. Annars hade du fått åka hit med muffinsar till mig 😀

    Kram

    ps. Café Mums öppnar på Stinsen på måndag. Tipsa alla om årets sommarcafé som drivs av unga entreprenörer. (café mums finns på fb)

  2. Tack alla kära EFIT-are! De där muffinsen var super! =D Sötnos tog med sig dem till träningen för att ge killarna i laget. Misstänker att de tog slut!

    =D

  3. Oj, så mycket du hann med på din dag, den känns väldigt lång! Inte konstigt att ni är trötta 😉 Gillar Rottisen, så fin och så duktig när du klipper klorna!

  4. Gud vilken vacker rottis, skulle med vilja ha en men känner inte att jag skulle ta tid med hund och sen är jag nog mer en kattmänniska med 😀

    Älskar grönpeppar osten, brukar köpa de paketet bara för den osten 😛

    • Visst tar det tid att ha hund. Just nu är det delad vårdnad som gäller för oss. Men jag har ändå hunden väldigt lite. Ska dock ha honom mer när vi flyttar och får bättre boende.
      =D

Kommentera

