Mellan sol, pool, öl och träning…

Igår ville jag bara inte vara i solen. Jag är röd, kräftröd, efter att ha spenderat två dagar vid poolen nere vid strandbaren. Det är härligt att ligga där och se ut över sjön. Troligtvis kan det vara så att vattnet faktiskt är varmare i sjön än i poolen, men det är gott att ligga på solstolen och bara slappa. För att dämpa den härliga röda tonen jag har så blev det istället en tur till stan. Jag behövde verkligen ett par svarta sandaler. Vet att Mr M och mamma M protesterar högljut,  men låg svarta remsandaler har jag inga så det fick jag mig köpt. Köpte dessutom en extra bikini, för dem jag har sitter inte särskilt bra på mig längre, och man behöver fler än en.

På gårdagskvällen inleddes Yran och självklart blev det till att tjuvstarta med några öl och någon cider. Vi arbetade hårt på att hitta  flickor till vårt beachvolleyboll lag. Lyckades vi? Ja, ganska bra. Sedan följde jag med mamma M till tältet för att titta på de fantastiska tjejerna i She May. Riktigt bra! Väl hemma sjöng jag lite med älskade bror, innan jag fixade nattkäk och hoppade i säng. Sjöng kan vara ett ”understatement”, för vi skrek nog mest och allmänt rockade fett. Gud va bra vi va! Stackars Mr M som fick gå upp tidigt för att jobba, men söt nog som han är klagar han inte.

Någonstans mellan öl, sol och pool ska Mr M och jag försöka vara lite nyttiga och dessutom göra lite sit up’s och andra enkla övningar dagligen. I förrgår lade jag fram yogamattan och efter ett fåtal sit up’s la jag ner alltihopa. Det var ju för varmt och jag kände mig allmänt fånig – varför är det så? Igår bytte jag som sagt ut träningen mot öl med flickorna, men idag har jag faktiskt tagit fram mattan igen och några få sit up’s måste det bli. Idag saknar jag solen och jag minns att jag vaknade av att det regnade i natt. Av vad jag har hört så lär det bli en mulen och regnrik yra, men det ska nog inte stoppa oss från att ha trevligt. Nu blir det till att förbereda packningen då vi planerar att spendera hela helgen inne i samhället mellan 50-skyltarna. Det blir liksom enklast så!

Kommentera

