alldeles underbart!

Igår var en alldeles underbar dag! Började morgonen med att fixa smörgås till sötnos. Jag brukar gå upp när han går upp, mest för att jag tycker att det är mysigt, men också för att hjälpa till med att fixa hans morgonmackor. Ja, så snäll är jag. Sedan gick jag ut på promenad, för det behövde jag. Efter lite hemmafix bestämde jag mig för att hämta Leo. Han är en skön prick och jag behövde hans sällskap. Här nedan ser ni hur han hänger med huvudet ut genom rutan. Han älskar att åka bil och kör man inte fortare än 80km så hänger huvudet helst utanför.

Jag fixade sedan ihop en kanonmiddag lagom tills att Mr M kommit hem från jobbet och efter vi ätit lyckades jag med bedriften att bränna resterande sås som var tänkt till Mr M’s matlåda, så det kan bli. Medan jag var på hundpromenad levererade Pappa M våra flygbiljetter, för mitt i röran här har jag glömt att beställa bläck till skrivaren. Tänk, det sa Mr M redan när han kom till mig i London i februari månad, att bläcket var slut, men det har bara passerat och hopplöst nog har jag inte beställt nytt. Ska göra det -snart!

Minns ni att vi för en tid sedan hade besök av en igelkott? När vi drog ut gräsklipparen så fanns där fyra små söta igelkottungar. De väste åt Mr M! Antar att besöket sist gång inte var en tillfällighet, utan de bor faktiskt i vår trädgård.  Medan Mr M klippte gräs gjorde jag kladdkakemuffins med massor av choklad. Tyvärr var jag inne och förberedde, så när jag väl kom ut till igelkottarna igen så hade de återvänt till sitt näste så bildbeviset uteblev. Men jag kan lova att dem var sötnosar! Muffinsen blev jättemuffins och jag ska komma ihåg att står det till 15 formar så använd 15 formar, inte tolv. Bilden nedan är ifrån i morse, när jag återigen gjorde frukostmacka till sötnos.


Sedan igår kväll fick vi ett ryck och gjorde något oväntat, men det tänker jag inte säga mer om. Det får bli ett annat inlägg, och det blir spännande kan jag lova! Vi kom i säng alldeles försent efter att ha packat upp Mr M’s gamla saker från Ecuador och dessutom fått lite underhållning av älskade bror som kom hem något ostadig från strandbaren. Vilken go unge!  Ja, summa summarum en alldeles underbar dag! Nu blir det till att packa inför Turkiet… Kram på er alla!

Kommentera

